کد خبر: 7135
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱
توت فرنگی

 رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: این نوع کشت بدون استفاده از خاک صورت می‌گیرد و محلول‌های مغذی در آب به صورت چرخشی گیاه را تغذیه می‌کنند.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، غلامرضا قوسی گفت: هیدروپونیک یا آب‌کشت، یکی از روش‌های خلاقانه تولید محصولات کشاورزی بدون خاک و سم و با کم ترین نیاز به آب (با استفاده از محلول مغذی) است.

وی  با اشاره به اینکه با این روش، در هر نقطهای از ایران میتوان هر محصول کشاورزی را بدون توجه به اقلیم و نوع خاک، برداشت کرد، افزود: با این روش، میتوان اشتغالزایی خوبی داشت و از هر مکانی برای  تولید محصولات کشاورزی که نیاز روز افزون جمعیت ایران است، بهره برد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: در روش هیدروپونیک،  آلودگی خاک، مشغله ذهنی گلخانهدار نیست و نیازی به ضد عفونی نخواهد بود. چون آب به صورت چرخشی در حرکت است، در مصرف آب صرفه جویی شده و هزینه تمام شده تولید،‌ کاهش پیدا می کند.

قوسی تصریح کرد: مهمترین اثرات کشت هیدروپونیک (آب کشت)، حذف آفت کش‌ها و سموم است، همچنین در این روش، بیماری‌های ارگانیک و انگلی گیاهان کاهش می‌یابد و ارزش غذایی محصولات نسبت به سایر روش‌های کشت افزایش می‌یابد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از وجود ۲۵ واحد تولیدی هیدروپونیک در استان خبر داد و افزود: ۳۵ واحد دیگر نیز در حال احداث هستند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به ابلاغ ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای حوزه هیدروپونیک در استان در سال ۹۸ اظهارکرد: از این رقم ۱۰۰ میلیارد ریال پرداخت شده است و برای سال ۹۹ نیز هنوز اعتباری ابلاغ نشده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =