کد خبر: 7131
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳
روستا جاده

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: راه‌های روستای اولویت‌دار شناسایی و بازسازی می‌شوند.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، گودرز امیری در جلسه ساماندهی بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی لرستان که امروز ۱۳ خردادماه برگزار شد، با تاکید بر ضرورت توسعه زیرساخت‌های روستایی و جلوگیری از مهاجرت، اظهار کرد: به دلیل اهمیت روستاها در تولید باید توجه بیشتری نسبت به توسعه زیرساخت‌های راه در حوزه روستایی داشته باشیم و با اولویت‌بندی روستاها، تفکیک وظایف دستگاه‌های متولی امور راه روستایی و تامین اعتبارات لازم شرایط توسعه روستایی را فراهم کنیم.

وی با ابراز خرسندی از اجرای طرح جابر توسط سازمان راهداری تصریح کرد: طرح جهش آسفالت راه‌های روستایی تحت عنوان "جابر" با تعیین تعداد روستاهای هدف و انتخاب پیمانکار در لرستان آغاز شده است که امیدواریم با عملیاتی شدن این طرح، بخشی از مشکلات مردم روستاهای استان مرتفع شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه احداث، نگهداری و بهره‌برداری از راه‌های روستایی به‌طور کامل به راهداری واگذار شده است راه و شهرسازی موظف است ظرف مدت یک‌ماه نسبت به تحویل اسناد، مدارک و قراردادهای فعال به راهداری اقدام کند تا ضمن مشخص شدن مطالبات پیمانکاران، با ارزیابی حجم کار باقیمانده بتوان میزان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه‌ها را برآورد و اولویت‌بندی کرد.

عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان نیز در این جلسه با اشاره به وضعیت راه‌های استان گفت: استان از ۸ هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه برخوردار است که ۱۸۰۰ کیلومتر از این میزان به‌صورت آزادراه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی و ۴ هزار و ۱۶۷ کیلومتر راه روستایی آسفالته است همچنین  ۱۱۱۸ کیلومتر راه روستایی شوسه و هزار و ۱۱ کیلومتر خاکی است.

وی از اجرای طرح جابر(جهش آسفالت راه‌های روستایی) در طول ۱۱۸ کیلومتر از راه‌های روستایی استان خبرداد و افزود: مکاتبات طرح جابر با سازمان راهداری انجام و اسناد مناقصه آماده شده است که به محض ابلاغ اعتبارات عملیاتی خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان اظهار کرد: در طرح جابر سعی بر این است که شهرستان‌های با درصد برخورداری کمتر از راه آسفالته در اولویت قرار گیرند و سهم بیشتری را به خود اختصاص دهند.

شرفی اضافه کرد: همچنین در قالب طرح ابرار (اقدام برای راه‌های روستایی اولویت‌دار) بهسازی و آسفالت بیش از ۶۴ کیلومتر راه روستایی در ۱۵ روستای استان در حال انجام است که تا شهریور ماه به بهره برداری خواهد رسید.

گفتنی است در این جلسه ضمن بررسی پروژه راه عشایری تخت چان پلدختر که به صورت مشارکتی بین راه و شهرسازی و بنیاد برکت در سال ۹۷ اجرایی و رها شده است مقرر شد راه و شهرسازی نسبت به رفع ابهامات پروژه اقدام کند و با تفکیک وظایف دستگاه.های متولی به ویژه امور عشایر و راهداری و بررسی کارکرد پیمانکاران پروژه مذکور، مذاکرات با بنیاد برکت از سر گرفته شود تا پروژه عملیاتی و به نتیجه برسد.

سردار علیشاهی جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان و مهدی اصلانی سرپرست بازرسی لرستان نیز در این جلسه بر رفع ابهامات پروژه تخت چان و بررسی عملکرد پیمانکاران تاکید کردند.

همچنین مقرر شد تیمی از کارشناسان پلیس راه و راهداری به منظور شناسایی و اولویت‌بندی نواقص ایمنی جاده‌های استان تشکیل و اولویت‌های شناسایی شده را به راهداری و معاونت عمرانی اعلام کنند تا نسبت به رفع نواقص اقدام شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =