کد خبر: 7129
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵
ارومیه

 مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی از صرف هزینه ۱.۵ میلیارد تومانی برای ساماندهی بخشی از ساحل دریاچه ارومیه و تامین خدمات رفاهی برای گردشگران از سال گذشته تاکنون خبر داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، جلیل جباری گفت:  سواحل روستای گورچین قلعه یکی از مناطق گردشگرپذیر دریاچه ارومیه است که این اداره‌کل از سال گذشته تاکنون با صرف یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای ساماندهی آن و ایجاد امکانات زیرساختی و رفاهی اقدام کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی در این خصوص افزود:  تعداد ۳۰ باب سرویس بهداشتی و حمام پرتاپل متناسب با حفاطت محیط زیست، خریداری شده و برای نصب در ساحل دریاچه در اختیار بخشداری و دهیاری محل قرار گرفته تا برای گردشگران مورد استفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد:  مسیر دسترسی به ساحل نیز به طول ۱۲ کیلومتر به صورت اساسی زیرسازی و آسفالت‌ریزی شده و کمپینگ گورچین قلعه نیز با نصب آلاچیق‌ها، دیوارکشی، سنگ فرش کردن محوطه، بازسازی و ساماندهی شده است.

جباری تصریح کرد:  برای ساماندهی و ایجاد تسهیلات برای گردشگران در دیگر بخش‌های دریاچه ارومیه از جمله ساحل و مسیر جاده و پل میانگذر دریاچه آماده همکاری با دیگر دستگاه‌های ذی‌ربط هستیم و امسال در نظر داریم روند ساماندهی سواحل دریاچه ارومیه سرعت بیشتری پیدا کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =