کد خبر: 7126
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱
آبرسانی

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال در راستای شعار سال مبنی بر جهش تولید، هشت مجتمع روستایی و ۱۱ طرح آبرسانی تک‌روستایی در استان بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، سهراب بهرامی افزود: تاکنون ۸۷ مجتمع آبرسانی در استان به بهره‌برداری رسیده است و ۱۱ مجتمع و ۴۳ طرح آبرسانی در حال اجرا است.

وی ادامه داد: تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی در مناطق روستایی نقش بسیار مهمی در ماندگاری روستاییان در روستاها و رونق کسب و کار آنها، کارآفرینی و رونق تولید دارد که در همین راستا تا پایان سال ۸ مجتمع و ۱۱ طرح آبرسانی تک‌روستایی در استان افتتاح می‌شود.

بهرامی با بیان اینکه این شرکت به ۶۱۲ روستای استان خدمات آبرسانی ارائه می‌دهد، تصریح کرد: این در حالی است که تنها برای ۵۰۰ روستا قبض آب صادر می‎شودکه جمعیتی افزون بر ۳۱۷ هزار نفر را در خود جای داده است.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۸۰ درصد آب مصرفی روستاهای استان از منابع آب زیرزمینی تامین می‌شود، خاطر نشان کرد: خشکسالی‌های اخیر منابع آب را با چالش مواجه کرده است، از همین رو با قرارگیری در فصل تابستان انتظار می‌رود روستاییان استان در مدیریت مصرف آن همکاری بیشتری داشته باشند و از کاشت صیفی‌جات و سبزی در باغچه خانه‌های خود خودداری کنند.

 ۲۸۳ منبع، آب شرب روستاییان چهارمحال و بختیاری را تامین می‌کند که از این تعداد، ۱۸۳ منبع آب چاه است.

هم‌اینک شاخص بهره‌مندی مناطق روستایی چهارمحال و بختیاری از آب لوله‌کشی سالم و بهداشتی ۷۸ درصد است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =