کد خبر: 7120
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
اروند

بخشدار خرانق شهرستان اردکان از انتخاب روستای « دِرند» به عنوان نمونه( پایلوت) برای تدوین طرح و برنامه‌های کاربردی چشم‌انداز توسعه روستایی از سوی مشاوران سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد خبر داد.

به گزارش  روستانیوز به نقل از ایرنا، جاوید عیدانی افزود: انتخاب درند از سوی مشاوران پس از مطالعه به تازگی صورت گرفت  که  بی شک محور توسعه آتی روستاها و جذب اعتبار دولتی در آینده نزدیک، منطبق با برنامه ریزی دقیق و علمی است که با این شیوه عملیاتی می‌شود.

وی اضافه کرد: چشم انداز  توسعه روستایی برای مناطق مختلف همراه با بررسی و مطالعه ظرفیت ها و ارائه راهکارهای مناسب در این مورد همراه خواهد بود که  قدم نخست در اجرای برنامه ریزی است.
بخشدار خرانق به اتفاق تعدادی از کارشناسان بخشداری امروز از فعالیت های عمرانی روستای درند که از سوی دهیاری انجام شده است، بازدید کرد.

این روستا با ۴۵ خانوار جمعیت ، طبیعت کوهستانی و چشمه آب شیرین در قلب بیابان های استان یزد قرار دارد و از جمله محصول آن می توان گیلاس، آلبالو، زردآلو و گردو را نام برد که نظر هر گردشگری را به خود جلب می کند.

با هماهنگی وارد روستا شوید

یکی از نکات جالب توجه این است،مردم درند بدون هماهنگی با مسوولان محلی به کسی اجازه ورود به روستای خود را نمی دهند.   
این روستای زیبا در ۱۱ کیلومتری مرکز بخش خرانق قرار دارد و یکی از مناطق ییلاقی اردکان است  و به دلیل طبیعت بکر و منحصر بفرد از ظرفیت بالای کشاورزی، دامداری و همچنین گردشگری برخوردار است.

مرکز بخش خرانق در روستای تاریخی به همین نام در مسیر شهر یزد به شهر طبس از توابع خراسان جنوبی قرار دارد.

در حال حاضر حدود ۹ هزار نفر در ۲۹ روستای اردکان ساکن هستند و  مرکز این شهرستان ۹۸ هزار نفری در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =