کد خبر: 7109
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳
کشاورزی

 مدیرکل تعاون روستایی استان اصفهان گفت: در سطح استان حدود ۵۰ مرکز خرید تضمینی گندم و دانه‌های روغنی از کشاورزان فعالیت دارند.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، محسن حاج عابدی، صبح امروز (دوشنبه- ۱۲ خرداد) در دیدار با فرماندار اردستان، اظهار کرد: امسال به جهت بارندگی‌های خوبی که اتفاق افتاد وضعیت مزارع گندم در سطح استان اصفهان بسیار مطلوب است. همچنین نظارت‌های تخصصی که انجام شده توانسته کیفیت گندم برداشتی را به بیش از حد مطلوب برساند.

وی با بیان اینکه امسال پیش‌بینی می‌شود بیش از ۲۸۰ هزار تن گندم در سطح مزارع استان اصفهان برداشت شود، افزود: پیش‌بینی خرید تضمینی تعاون روستایی به عنوان مباشر خرید گندم در سطح استان اصفهان حدود ۱۸۰ هزار تن است. مدیرکل تعاون روستایی استان اصفهان با بیان اینکه در سطح شهرستان اردستان امسال مرکز مهاباد فعال شده و تاکنون بیش از ۱۰۱۵ تن ذخیره‌سازی داشته است، گفت: قیمت مصوب خرید گندم از کشاورزان کیلویی ۲۵۰۰ تومان است و در حال حاضر در بحث پرداخت مطالبات کشاورزان مشکلی نداریم.

حاج عابدی افزود: در سطح استان اصفهان حدود ۵۰ مرکز خرید تضمینی گندم و دانه‌های روغنی از کشاورزان فعالیت دارند و مرکز اردستان به عنوان اولین مرکز در اردستان از یک هفته پیش عملیات ذخیره‌سازی را آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه شرکت‌های تعاونی اداره در قالب‌های متعددی از جمله تعاونی روستایی، زنان، کشاورزی و تعاونی تولیدی فعالیت دارند و بیش از ۴۶۰ تشکل هستند، گفت: این تعاونی‌ها متشکل از ۳۵۰ هزار نفر هستند که با توجه به شعار سال برنامه‌های جهشی بسیاری در راستای فعالیت‌های تشکل‌ها برنامه‌ریزی ‌شده است.

موتور محرک پیشرفت روستاها، تعاونی‌ها هستند

همچنین فرماندار اردستان با بیان اینکه در حال حاضر ظرفیت بالایی برای اجرای طرح‌های اقتصادی از طریق بخش تعاونی در روستاها وجود دارد که باید از آن‌ها به شکل مطلوب‌تر از گذشته بهره برد، گفت: به طورکلی اگر قرار است در بخش روستایی اتفاقی بیفتد موتور محرک پیشرفت روستاها تعاونی‌ها هستند.

حمیدرضا تأملی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری‌های انبوه در برخی از مناطق روستایی نتوانسته جمعیت را به روستاها برگرداند، گفت: در حال حاضر بسیاری از فرصت‌ها را از دست داده‌ایم، ولی برای اینکه بتوانیم این معضل را برطرف کنیم نیاز به یک تغییر باور در رونق اقتصادی داریم.

وی با بیان اینکه عمده تسهیلاتی که در هدف‌گذاری اشتغال روستایی انجام شده محقق نشده، گفت: نیازمند یک مجموعه واسطه‌ای در بخش تولید روستایی هستیم و روستاها فقط مشغول تولید شوند که تعاونی‌ها می‌توانند این رابطه را ایجاد کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =