کد خبر: 7023
تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹
فاضل عبیات

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان از افزایش ظرفیت سه برابری پمپاژ آب شرب به ۳۶ روستای تابعه بخش غیزانیه همزمان با پایدارشدن شبکه طی ۲۰ روز آینده خبر داد.

 به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، فاضل عبیات اظهارداشت: آب شرب غیزانیه چندین سال است که با مشکلات متعددی مواجه بود که در نهایت با پیگیری‌ها و اقدامات اساسی که انجام شد،با یک راه حل اساسی طی ۲۰ روز آینده به  صورتی پایدار ، برطرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی این پروژه از سال ۹۶ آغاز شد، اظهارداشت: بعد از اقدامات صورت گرفته، هم اکنون لوله گذاری از تاسیسات آب شیبان به صفیره به طول ۱۵ کیلومتر رو به اتمام است.

این مقام مسئول در استانداری خوزستان تصریح کرد: از سال ۹۸ اجرای این پروژه پس از وقفه طولانی مجدد آغاز شد و هم اکنون در مراحل پایانی احداث فاز اول قرار دارد و به زودی به بهره‌برداری می‌رسد و مشکل اساسی تامین آب شرب منطقه را رفع خواهد کرد.

معاون عمرانی استانداری خوزستان تاکید کرد: بخش باقی مانده مربوط به آبرسانی به غیزانیه مربوط به لوله گذاری ۱۵۰ متر از این پروژه است که می‌توان گفت بعد از انجام فعالیت‌های فنی دیگر وارد مدار خواهد شد.

عبیات تصریح کرد: با اتمام این کار، ظرفیت پمپاژ آب به روستای نزهه حدود سه برابر می‌شود و این درحالی است که عوامل اجرایی پروژه، تلاش دارند که این کار طی مدت ۲ تا سه هفته آینده به اتمام برسد.

وی ادامه داد: در کنار انجام این پروژه و افزایش ظرفیت پمپاژ آب، پروژه دیگری نیز تعریف شده که تامین آب شرب آن منطقه را به پایداری کامل خواهد رساند.

معاون عمرانی استانداری خوزستان خاطرنشان کرد: این پروژه شامل ۶ کیلومتر لوله گذاری از صفیره به روستاهای غیزانیه است.

عبیات همچنین خاطرنشان کرد: در مدت  باقیمانده تا زمان اتمام پروژه اول و افزایش سه برابری حجم آب، تانکرهای آبرسانی به تعداد لازم وظیفه تامین آب شرب را بر عهده دارد.

بخش غیزانیه از توابع شهرستان اهواز دارای ۸۰ روستا با جمعیت ۲۵ هزار نفر است.

این بخش در شرق اهواز قرار دارد و  ۳۰۰ حلقه چاه نفت درآن واقع شده که روزانه ۷۰۰ هزار بشکه نفت از آنها تولید می‌شود اما اهالی از مشکلاتی همچون نبود آب پایدار رنج می‌برند. جمعی از اهالی این بخش به تازگی در اعتراض به وجود مشکل آب آشامیدنی در این بخش تجمع کرده بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =