کد خبر: 7021
تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳
آسفالت

فرماندار سمیرم گفت: افزون بر ۵۵۰ هزار مترمربع از معابر روستایی در هر چهار بخش این شهرستان در سه سال اخیر آسفالت شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، محمدرضا عسگریان در جلسه شورای اداری سمیرم در مجتمع فرهنگی‌ هنری غدیر این شهرستان اظهار داشت: ۴ هزار و ۵۰۰ تن قیر یارانه‌ای در همین مدت بین روستاها و شهرهای شش‌گانه سمیرم توزیع شده است.

به گفته وی، امروز اگر وارد روستاها شوید تغییر و تحول از جمله آسفالت معابر، احداث پارک‌های کودک و خانه‌های ورزش در بیشتر روستاهای شهرستان را مشاهده خواهید کرد.

فرماندار سمیرم با بیان‌اینکه این حجم کار در جای جای این شهرستان بویژه در روستاها سابقه ندارد، تصریح کرد: حمایت و پیگیری‌ مسوولان در کنار همراهی مردم در این امر موثر بود.

عسگریان ادامه داد: تهیه و تدارک طرح سیمای آب شهرستان سمیرم، کار بزرگی بود که سال گذشته انجام شد و بعد از ارائه در شرکت آب منطقه‌ای برای تصویب و بهره برداری به وزارت نیرو رفت.

وی با اشاره به اینکه سمیرم شناسنامه آب نداشت و به همین دلیل سیمای آب منطقه تهیه شده است، خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلات و آمار و ارقام مربوط به منابع آب، نیازسنجی در بخش‌های باغ، صنعت، زراعت، گردشگری و سایر بخش‌ها با این اقدم شناسایی و به تفکیک مشخص شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در مرحله دوم نیازهای آبی سمیرم به شکل مجزا برای هر چهار بخش مرکزی، پادنا، وردشت و پادنای بزرگ دسته بندی و اولویت سنجی شد.

نماینده سمیرم در مجلس دهم نیز در آخرین روز نمایندگی مردم در خانه ملت با انتقاد از تربیت نکردن مدیر در این شهرستان اظهار داشت: اگر این امر در طول سال‌ها و دوره‌های سابق انجام شده بود امروز بخش زیادی از مشکلات موجود با رایزنی و مکاتبه‌های استانی و وزارتی راحت‌تر حل و فصل می‌شد.

اصغر سلیمی، سپس گزارشی از پیگیری‌ها و فعالیت‌های بخش بهداشت و درمان که خود زمانی رییس بیمارستان سمیرم بود، ارائه کرد.

وی افزود: ساخت کلینیک تخصصی بیمارستان در چهار طبقه ۷۰ درصد پیشرفت کار داشته و ۵۰ میلیارد ریال اعتبار تا کامل شدن آن هزینه خواهد شد.

نماینده سمیرم در مجلس دهم، احداث ساختمان اداری شبکه بهداشت و درمان را یادآور شد و گفت: این ساختمان در مساحت ۲ هزار و ۲۶۸ مترمربع با حدود ۴۰ میلیارد اعتبار تکمیل شده است و بزودی افتتاح می‌شود.

سلیمی با اشاره به گرفتن مجوز احداث و راه اندازی درمانگاه تامین اجتماعی سمیرم ادامه داد: با وجود همه پیگیری‌ها هنوز منتظر اختصاص یک قطعه زمین ۲ هزار متری از سوی خیران و مردم برای ساخت این مجموعه هستیم تا مشکلات۲۰ هزار جمعیت تحت پوشش این بیمه را کمتر کنیم.

وی توقف ۱۲ ماهه کار احداث «جاده سلامت» در مسیر آبشار سمیرم را یادآور شد و گفت: حدود ۲۲ میلیارد ریال در مرحله اول برای ساخت این جاده هزینه شده اما سازمان‌های نظارتی و بازرسی در حال پیگیری چگونگی هزینه‌کردها و توقف اجرای طرح هستند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در آخرین نطق خود از تریبون رسمی کسوت نمایندگی مجلس از خبرنگاران نیز انتقاد کرد و گفت: خبرنگارها در بیشتر برنامه‌هایی که داشتیم ما را همراهی نکردند و اخبار فعالیت‌ها و پیگیری‌ها را پوشش ندادند.

مدیر شبکه بهداشت و در مان سمیرم در ادامه همین جلسه، با تقدیر از پوشش خبری خوب خبرنگاران از برنامه‌های شبکه بهداشت بویژه در روزهای کرونایی اظهار داشت: اعتقاد داریم خبرنگاران سمیرم در استان اصفهان توانمند و موثر هستند و این امر را بارها با ارائه سریع، همراه با دقت، گزارش های خوب و پیگیری های مداوم خود ثابت کرده‌اند.

دکتر علی‌اصغر صبوحی افزود: تعداد کرونایی‌ها در سمیرم روبه افزایش است و امروز با ابتلای قطعی ۲ مورد جدید به کووید ۱۹ مجموع کرونایی‌های این شهرستان به ۷۳ نفر رسید.

سمیرم با افزون بر ۹۰ هزار نفر جمعیت عشایری و ثابت، شش شهر، چهار بخش وردشت، پادنا، مرکزی و پادنای بزرگ و ۱۵۰ روستا و آبادی، در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =