کد خبر: 7020
تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱
تور

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه از برگزاری اولین فم‌تور کشور در دوران پساکرونا در جهت آشنایی برخی از فعالین گردشگری ایران با جاذبه‌های این استان خبر داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، روابط عمومی میراث فرهنگی به نقل از علی صابر اعلام کرد: طی فراخوانی عمومی برای برگزاری دومین فم تور استان کرمانشاه که برای فعالین گردشگری کشور ارسال شد تعداد ۲۸۰ نفر برای حضور در این فم تور و بازدید از جاذبه های گردشگری استان کرمانشاه اعلام آمادگی کردند.
او افزود: با توجه به ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی برای پذیرش فعالین گردشگری در این فم تور ظرفیت محدودی یعنی حدود ۲۰ نفر که پیج‌های تبلیغاتی گردشگری باتعداد مخاطبین بالایی داشتند را انتخاب و به استان دعوت کردیم.
معاون گردشگری استان کرمانشاه اضافه کرد: حوزه فعالیت این افراد شامل وبلاگر، اینفلوئنسرها، راهنمایان گردشگری، عکاسان تخصصی سفر و مدرسان گردشگری هستند که به مدت پنج روز در تور آشناسازی با جاذبه‌های گردشگری کرمانشاه شرکت می‌کنند.
صابر با اعلام اینکه این فم تور اولین فم تور در کشور در ایام پسا کرونا است، تاکید کرد: هدف از برگزاری این برنامه علاوه بر شناسایی و معرفی جاذبه های گردشگری استان کرمانشاه این است که با توجه به ادامه مشکلات ناشی از کرونا ویروس در طولانی مدت، می شود با رعایت پروتکل های وزارت بهداشت اقدام به برپایی تورهای گردشگری نمود.
او تصریح کرد: این پروتکل ها می تواند با رعایت فاصله گذاری اجتماعی اجرایی شوند. برای مثال در یک اتوبوس با ظرفیت ۴۰ مسافر ۲۰ مسافر سوار شوند و یا در رستوران ها از میزهای جداگانه خانوادگی و یا تک نفره استفاده شود و یا اینکه هتل ها تخت های تک نفره در اختیار مسافرین قرار دهند.
معاون گردشگری استان کرمانشاه استفاده از ماسک، دستکش، دستگاهای تب سنج و مواد ضدعفونی کننده را در این تورها ضروری دانست و گفت: ما در طول برگزاری این فم تور همه پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده ایم و می خواهیم بگوییم در ایام کرونا هم می شود به صورت ایمن و هوشمند تورهای گردشگری برگزار شود.
صابر ادامه داد: این افراد در مدت حضور خود در کرمانشاه از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی و فرهنگی استان بازدیدهایی را خواهند داشت و با تولید محتوا در خصوص این جاذبه‌ها و به شکل وسیعی در فضای مجازی تبلیغ خواهند کرد که باعث رشد گردشگری استان شود.
او در خاتمه گفت: این فعالین حوزه گردشگری کشور در مدتی که مهمان کرمانشاه هستند از جاذبه هایی تاریخی و طبیعی مناطق مختلف استان بازدید به عمل خواهند آورد.
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا، دارای بیش از چهار هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی شناسایی شده است. 
۲۷ هتل، سه هتل آپارتمان، ۱۹ مهمانپذیر، هفت سفره خانه، ۱۵ واحد پذیرایی بین راهی منفرد، ۱۷ رستوران بین راهی، ۱۴ مجتمع گردشگری، حدود ۲۰ اقامتگاه بوم گردی، ۵۰ خانه مسافر دارای مجوز موقت در سطح استان کرمانشاه وجود دارد.​

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =