کد خبر: 7019
تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
فرش

۳۰۰ طرح جدید بنیاد برکت در شهرستان‌های ماکو، پلدشت و شوط در شمال آذربایجان‌غربی در حالی کلید خورد که به گفته معاون توسعه‌ کارآفرینی اجتماع‌محور این نهاد، اجرای طرح‌های دیگری نیز در سطح این استان پیش‌بینی شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، «رضا راضی‌زاده» در حاشیه سفر خود به شهرستان پلدشت به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اجرای طرح‌های اجتماع‌محور بنیاد برکت در آذربایجان‌غربی از اواسط سال ۱۳۹۷ شروع شد و در مجموع بیش از یک‌هزار و ۱۵۰ طرح خرد و کوچک در سطح این استان در حال اجراست. 
وی اضافه کرد: با بهره‌برداری از این طرح‌ها با بیش از ۱۱۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری، برای بیش از سه‌هزار نفر فرصت شغلی جدید ایجاد می‌شود. 
معاون توسعه‌ کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) بیان کرد: در مجموع اجرای ۲ هزار و ۵۰۰ طرح در هشت شهرستان آذربایجان‌غربی از سوی این نهاد پیش‌بینی شده است. 
کشور اظهار داشت: توانمند سازی روستاها و کمک به روند مهاجرت معکوس از اهداف اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی و مشارکتی بنیاد برکت در سطح کشور است و این طرح‌ها طی سال جاری در بیش از ۹ هزار روستا اجرا می‌شود. 
وی تصریح کرد: در این روستاها بیش از ۶۰ هزار طرح اجرایی خواهد شد که اعتباری حدود ۶ هزار میلیارد تومان برای آنها در نظر گرفته شده که از این میزان اعتبار ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان سهم بنیاد برکت است.
به گفته «راضی‌زاده» بنیاد برکت امسال بیش از سه هزار طرح اشتغالزایی برای کوله‌بران سه استان مرزی کشور شامل آذربایجان‌غربی، کردستان و کرمانشاه نیز اجرا می‌کند.  
به گزارش ایرنا اشتغالزایی پایدار، تولید باکیفیت داخلی، شناسایی بازار مصرف و زمینه‌سازی صادرات از ویژگی‌های اولویت‌دار در اجرای طرح‌های بنیاد برکت به شمار می‌رود.
شهرستان‌های ماکو، شوط و پلدشت در شمال آذربایجان‌غربی و در داخل محدوده منطقه آزاد ماکو واقع است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =