کد خبر: 7018
تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸
روستا

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون عملیات اجرایی احداث ۹۳ درصد واحدهای طرح مسکن محرومان روستایی این استان آغاز شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، سهراب رئیسی در ستاد اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: سهمیه این استان در طرح مسکن محرومان روستایی ۲ هزار و ۴۴۰ واحد است که از این تعداد تاکنون عملیات اجرایی ۲ هزار و ۷۷۰ واحد آغاز و ۱۱۲ واحد تکمیل شده است.

وی افزود: دستگاه‌های حمایتی مرتبط با اجرای طرح مسکن محرومان روستایی چهارمحال و بختیاری مانند کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی استان سهمیه بلاعوض خود برای این طرح را هنوز پرداخت نکرده‌اند.

رئیسی به وجود ۴۷ روستای در معرض خطر رانش زمین، سیلاب و کوه در چهارمحال و بختیاری اشاره و تصریح کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از این تعداد تاکنون برای هفت روستا مطالعات امکان‌سنجی را با ۲ میلیارد ریال هزینه اجرا کرده است و در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان به تصویب رسانده است.

وی یادآور شد: مطالعات ۴۰ روستای در معرض خطر دیگر استان در سال‌جاری از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با ۱۰ میلیارد ریال اعتبار ملی انجام خواهد شد.

رئیسی اظهار داشت: پس از تصویب مطالعات امکان‌سنجی روستاهای در معرض خطر استان باید نسبت به مطالعات مکان‌یابی و تثبیت یا جابجایی آن‌ها اقدام شود.

به گزارش ایرنا، ۳۱ مرداد سال گذشته عملیات اجرایی احداث ۲ هزار و ۴۴۰ واحد مسکونی ویژه نیازمندان چهارمحال و بختیاری با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور آغاز شد.

چهارمحال و بختیاری به حدود پنج هزار واحد مسکونی ویژه نیازمندان و روستاییان نیاز دارد.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی افزون بر ۹۷۹هزار نفر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =