کد خبر: 6979
تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸
عسل

مدیر جهادکشاورزی رضوانشهر گفت: این شهرستان با دارا بودن بیش از ۲۲ هزار کلنی کندوی عسل، سالانه حدود ۴۳۰ تن عسل مرغوب تولید و روانه بازار مصرف می کند.

 به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، مهندس مسعود رزاقی، اظهار داشت: رضوانشهر در زمینه نگهداری، پرورش و تولید زنبور و عسل، از مناطق شاخص استان و کشور می باشد و این شهرستان با دارا بودن ۲۲ هزار و هشتصد کلنی کندوی عسل، سالانه بیش از ۴۳۰ تن عسل مرغوب تولید و روانه بازار های مصرف می کند.

وی  با بیان این مطلب که ۴۰۰ نفر در سطح مناطق مختلف رضوانشهر و پره سر به حرفه زنبورداری و تولید عسل مشغول می باشند افزود : علاوه بر تولید عسل، سالانه مقادیر زیادی گرده گل، ژله رویال و زهر زنبور عسل نیز برای شرکت های دارویی با قیمت بسیار خوبی در بازار مصرف  و سود آوری بیشتر از عسل نیز در این شهرستان تولید می شود.

 رزاقی با اشاره به اقلیم منطقه و وجود تنوع گیاهی و گونه های جنگلی در سطح این شهرستان گفت: هم اکنون روی آوری زنبورداران منطقه به تولید گرده گل، ژله و زهر زنبور می باشد و بدلیل تقاضای زیاد در بازار مصرف و وجود بسیاری از درختان مثمر و جنگلی در سطح رضوانشهر و پره سر، این امر هم از سوی تولید کنندگان و هم مصرف کنندگان، مورد استقبال واقع شده است.

 شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزارنفر جمعیت، ۱۲۰ روستا و دو بخش بنام های مرکزی و پره سر، در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =