کد خبر: 6977
تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱
دام

فرماندار اسدآباد از مهاجرت معکوس به روستاهای این شهرستان خبر داد و گفت: ساکنان تعدادی از روستاهای اسدآباد که در سالهای گذشته کوچ کرده‌ بودند اکنون با فراهم شدن زیرساخت‌های لازم و حمایت‌های دولت خواهان بازگشت هستند.

به گزارش روستانیوز به نقل ز ایرنا، مجید درویشی، اظهار داشت: تمام توان خود را برای فراهم شدن زیرساخت و استقرار امکانات در مناطق روستایی و مهاجرت معکوس به کار گرفته و از مهاجرت های معکوس به روستاهای شهرستان حمایت می کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر یکی از روستاهای خالی از سکنه اسدآباد به نام «چشمه بید» واقع در بخش پیرسلمان با فراهم شدن زیرساخت های لازم احیا شده افزود: جمعی از خانوارهای روستای خالی از سکنه «حسین آباد» در بخش مرکزی اسدآباد نیز خواستار بازگشت به دیار خود هستند.

درویشی خاطرنشان کرد: بخشی از زمین های مسکونی روستای حسین آباد به دلیل خالی از سکنه بودن به باغ تبدیل شده و برای جلوگیری از تخریب آنها و تامین زمین مسکونی نیازمند همکاری دستگاه های مربوطه هستیم. 

فرماندار اسدآباد افزود: این روستا از تمام زیرساخت های لازم مانند آب، برق و جاده برخوردار بوده و با تفکیک و واگذاری زمین می توانیم زندگی و آبادانی را به این روستا برگردانیم.

وی یادآوری کرد: در بخش پیرسلمان نیز برخی از اهالی «کاظم آباد» که سالها پیش کوچ کرده اند خواستار بازگشت به روستای خود هستند که پیگیر فراهم آوردن شرایط لازم هستیم.

به گفته درویشی توجه به امکانات و زیرساخت ها و در کنار آن اشتغال و اقتصاد روستاها موجب پدیده مهاجرت معکوس در این شهرستان شده است.

اسدآباد با ۱۰۰ هزار جمعیت و ۹۹ روستا در ۴۵ کیلومتری همدان واقع شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =