کد خبر: 6975
تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
سیلاب

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: پساب فاضلاب شهرستان‌های خرم‌آباد، پلدختر، بروجرد و الیگودرز به منظور جلوگیری از ورود به زمینهای کشاورزی خریداری و در رودخانه رها شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، داریوش حسن نژاد اظهار داشت: در ۶ شهرستان استان اقدامات مثبتی برای جلوگیری و ممانعت ورود از پساب های فاضلاب به اراضی کشاورزی انجام شده است.

وی گفت: یکهزار متر مکعب از خزانه نشاء برنج در روستای چغابل شهرستان دورود قلع و قمع شد همچنین از کشت برنج در اراضی کشاورزی که با پساب فاضلاب آبیاری می شدند با هماهنگی جهاد کشاورزی آبفا و دادستانی شهرستان ممانعت به عمل آمد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین کانال آب بر روستای علی آباد شهرستان دورود لایروبی و از ورود پساب فاضلاب به کانال جلوگیری شد چرا که ۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی ۶ روستای بخش سیلاخور از این کانال آب گیری می کنند.

حسن نژاد گفت: در شهرستان ازنا آب کانال ۱۳ روستا به منظور حفاظت و ممانعت از ورود پساب فاضلاب بر روی زمینهای کشاورزی جداسازی شده است.

وی تصریح کرد: همچنین در شهرستان الیگودرز در بسیاری از روستاها با اقدامات به موقع از ورود پساب فاضلاب به اراضی کشاورزی ممانعت شد.

وی افزود: با همکاری سازمان محیط زیست در شهرستان خرم‌آباد ۲هکتار از اراضی تحت کشت برنج با هدف جلوگیری از ورود پساب به فاضلاب به این اراضی ساماندهی شد.

حسن نژاد در ادامه بیان کرد: شرکت آب منطقه ای لرستان هیچگونه مجوزی بابت کشت محصولات از پساب فاضلاب را به هیچ متقاضی صادر نکرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =