کد خبر: 6964
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۰
۱۳

کمک‌های بشردوستانه ایران به قرقیزستان تحویل داده شد تهران- ایرنا- کمک‌های بشر دوستانه جمهوری اسلامی ایران به قرقیزستان برای مقابله با ویروس کرونا روز گذشته تحویل مقامات این کشور شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از بخش رسانه‌ای سفارت ایران در قرقیزستان، محموله کمک‌های بشردوستانه پزشکی ایران شامل ۳۵۷ کارتن به وزن بیش از سه تن و متشکل از اقلام درمانی، داروئی و وسایل محافظت شخصی برای مقابله با ویروس کرونا روز گذشته طی پرواز چارتری از شهر مشهد در فرودگاه ماناس بیشکک تحویل مقامات جمهوری قرقیزستان شد.

تحویل کمک‌های بشردوستانه طی یک مراسم رسمی و با حضور «جنت بیشن‌اف» رئیس کمسیون مشترک بین قرقیزستان و ایران و وزیر حمل و نقل و راه جمهوری قرقیزستان، «قالیس بیک شادیخانوف» قائم مقام وزارت بهداشت جمهوری قرقیزستان و «نورلان عبدالرحمانف» معاون وزیر امور خارجه جمهوری قرقیزستان از سوی طرف قرقیزی و «سعید خرازی» سفیر ایران و کارمندان سفارت ایران از سوی طرف ایرانی برگزار شد.

«سعید خرازی» در این مراسم ضمن تقدیر از استانداری خراسان رضوی و هواپیمائی کیش‌ایر گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران و استانداری خراسان ضوی از ابتدای شیوع کرونا و دریافت اطلاعات مربوط به اقلام مورد نیاز دولت قرقیزستان درصدد بود محموله‌ای را ارسال کند.

وی ادامه داد: به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا در داخل کشور، لزوم رفع کمبودهای داخلی و همچنین تحریم‌های شدید و غیرقانونی آمریکا علیه ایران و مشکلات به وجود آمده در مسیرهای حمل و نقل این امکان فراهم نشد.

سفیر ایران در بیشکک به موفقیت‌های ایران در مقابله با کرونا در دو ماه گذشته اشاره کرد و افزایش تولیدات داخلی ارسال این کمک‌ها توسط استانداری خراسان رضوی را در آخرین هفته از ماه مبارک رمضان را نشان دهنده عزم و اراده جمهوری اسلامی ایران در گسترش مناسبات با دولت و مردم قرقیزستان دانست.

خرازی ابراز امیدواری کرد: بخشی از این کمک‌ها با هماهنگی دولت قرقیزستان به شهرستان اوش که خواهرخوانده شهر مقدس مشهد است، اختصاص یابد.

«جنت بیشن‌اف» وزیر حمل و نقل جمهوری قرقیزستان نیز ضمن تقدیر از ایران برای ارسال کمک‌های بشردوستانه برای مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: معتقدم اهدای کمک‌های بشردوستانه ایران برای تقویت اقدامات مقابله با تهدید مشترک کمک خواهد کرد و روابط دوستانه میان دو کشور بر اساس تفاهم رو به جلو ادامه خواهد یافت.

کمک‌های بشردوستانه توسط دولت جمهوری اسلامی ایران بنا به درخواست طرف قرقیزی ارائه شد. همچنین با این پرواز چارتری تعدادی از اتباع دو کشور نیز توانستند به کشورهای خود بازگردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =