صخره نوردی

رئیس‌ اداره‌ ورزش و جوانان گناباد گفت: به زودی اولین دیواره ‌مصنوعی‌ صخره‌نوردی در گناباد راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، محمدعلی‌ امینی عنوان کرد: یکی از پیش‌نیازهای اصلی ورزش صخره‌نوردی بحث آموزش است که به همین منظور اولین دیواره‌ ‌مصنوعی صخره‌نوردی تا اواخر خردادماه در گناباد افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: صخره‌نوردی یک ورزش هیجانی و از زیر شاخه‌های ورزش کوهنوردی است و شهرستان گناباد پتانسیل‌های لازم برای پیشرفت در این شاخه ورزشی را دارد.

امینی با اشاره به اینکه ورزش صخره‌نوردی یک ورزش نوپا در گناباد است، بیان کرد: وجود صخره‌های طبیعی بکر در اطراف گناباد علاقه‌مندان زیادی را جذب این رشته ورزشی کرده است و قطعا با راه‌اندازی دیواره‌ی مخصوص صخره‌نوردی، تعداد علاقه‌مندان، بیشتر نیز خواهند شد.

رئیس‌ اداره‌ ورزش و جوانان گناباد افزود: این دیواره مصنوعی 6.5 الی 7 متر عرض و 6 متر ارتفاع دارد که با جذب اعتبارا ت بیشتر، ابعاد آن به 12 در 9 متر افزایش خواهد یافت.

امینی یادآورشد: کمبود مربی حرفه‌ای در رشته‌های کوهنوردی و صخره‌نوردی یکی از چالش‌های پیش روی این رشته‌های ورزشی است که امیدواریم با تربیت نیروهای متخصص و آموزش علاقه‌مندان بتوانیم در جهت ساماندهی و برنامه‌ریزی بهتر این رشته‌های ورزشی گام مثبتی برداریم.

وی ابراز امیدواری کرد: با کامل کردن زیرساخت‌های مورد نیاز و با کمک خیران، می‌توان در آینده‌ای نزدیک یک سالن اختصاصی برای ورزش صخره‌نوردی در گناباد راه‌اندازی نمود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =