کشاورزی

مدیرعامل صندوق حمایت از بخش کشاورزی استان همدان گفت: ناچیز بودن منابع مالی، صندوق حمایت از بخش کشاورزی استان همدان را محدود کرده است.

رضا خزایی در گفت‌وگو با روستانیوز  با بیان این‌که صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان همدان با هدف توسعه سرمایه ‌ذاری در بخش کشاورزی و با مشارکت ۳۰ تشکل از تشکل‌های فعال در بخش و با سرمایه اولیه ۵۳۰ میلیون ریال تأسیس شد، افزود: طبق قانون، دولت موظف شده ۴۹ درصد سرمایه صندوق  سهم دولت  از محل فروش امکانات و واگذاری وزارت جهادکشاورزی و سازمان های تابعه تامین کند.

وی با بیان اینکه دولت موظف شده قسمتی از منابع خود را برای افزایش سرمایه صندوق در چارچوب بودجه سالانه اختصاص دهد، افزود: تاکنون مبلغ ۱۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان که ۵۱درصد آورده اعضاء و ۴۹درصد نیز کمک دولت  به صندوق است.

خزایی تصریح کرد: با توجه به گستردگی مجموعه های بخش  کشاورزی وهمچنین نقش بسیار ارزنده  این بخش در تحقق شعار سال سال جهش تولید انتظار می رود به خصوص با عنایت به اولویت بخش کشاورزی منابع بیشتری به صندوق کمک شود تا امکان توسعه خدمات فراهم شود.

وی افزود: سرمایه صندوق توسعه بخش کشاورزی استا ن از ابتدای شکل گیری تا کنون برای اولین بار است که با افزایش بیش از دوبرابر مواجعه شده است.

وی از آغاز اجرای طرح بازنگری صندوق توسعه بخش کشاورزی استان همدان خبرداد و گفت: افزایش سرمایه صندوق  از منابع مالی با بهره گیری از مشارکت مدیران جهاد کشاورزی و تشکل‌های بخش کشاورزی شهرستان‌های استان در دستور کار است.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان همدان خاطرنشان کرد: صندوق توسعه بخش کشاورزی این استان در مدت دو سال گذشته با وجود برخی مشکلات از جمله کاهش ارزش پول ملی و قرارگرفتن این صندوق در فهرست سازمان خصوصی سازی دستاوردهای ارزشمندی کسب کرده‌ است.

خزایی  افزود: قرار گرفتن صندوق توسعه بخش کشاورزی در فهرست سازمان خصوصی سازی بلوکه شدن ۱۰۰ میلیارد ریالی سرمایه این صندوق به مدت دو سال و عدم جذب ۱۳ میلیارد ریال منابع مالی که در سال‌های ۹۷ و ۹۸ برای این صندوق پیش بینی شده‌بود، را به همراه داشت.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان همدان خاطرنشان کرد: در راستای تحقق شعار سال‌جاری و جهش تولید در تولید محصولات فرآوری بخش کشاورزی افزایش ۱۲ درصدی سهام بخش صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی در این صندوق در دستور کار قرار دارد.

خزایی گفت: برنامه‌ریزی در حوزه کشاورزی قراردادی در راستای تنظیم بازار محصولات کشاورزی استان، توسعه کشت گلخانه‌ای، صادرات کشمش، سیر، سیب زمینی و دیگر محصولات از جمله برنامه‌های صندوق توسعه بخش کشاورزی استان همدان در سال‌جاری است.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان همدان با اشاره به نهالستان گردو در شهرستان توسیرکان اظهار داشت: بزرگترین نهالستان گردو در خاورمیانه در این شهرستان در حال تولید نهال می باشد که با حمایت های کامل صندوق توسعه کشاورزی استا ن توانسته سالانه بیش از یک میلیون نهال تولید کنند.

مدیرعامل صندوق حمایت از بخش کشاورزی استان همدان در زمینه برنامه های آتی این صندوق نیز با بیان اینکه سرمایه از عوامل تولید است، اظهار داشت: بخش کشاورزی با ویژگی های خاصی که دارد احتیاج به ساز و کار ویژه برای تامین سرمایه دارد که این ساز و کار به خوبی در صندوق پیش‌بینی شده و زیرساخت مناسبی دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =