مرغ

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: متأسفانه طیور به‌عنوان دومین صنعت بزرگ ایران سهمیه صادرات ندارد که خود می‌تواند در سال جهش تولید، رونق تولید را افزایش دهد.

علیرضا قراگوزلودر گفت‌وگو با روستانیوز اظهارداشت: طرح استانداردسازی وزن مرغ‌های تولیدی کشور مدتی است که با عنوان طرح تولید مرغ سایز در معاونت امور تولیدات دامی جهاد کشاورزی مطرح شده؛ اما متأسفانه در استان همدان هنوز این مهم به منصه ظهور نرسیده است. حال آن‌که تحقق این مهم هم در عرصه صادرات و هم در حوزه سلامت‌محور بودن تولید مواد پروتئینی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با ابراز تأسف از این‌که صنعت بزرگ طیور (پس از نفت) در کشور هنوز به‌لحاظ بازارهای جهانی از جایگاه خاصی در سطح بین‌المللی و حتی بازار کشورهای اطراف برخوردار نیست، اظهار داشت: متأسفانه در این زمینه مهم‌ترین مشکل به عدم تحقق زنجیره برندسازی بازمی‌گردد که یکی از ارکان این زنجیره تولید مرغ سایز است.

قراگوزلو با تأکید بر این‌که طبق توافقات صورت‌گرفته مرغ سایز به‌صورت تضمینی از تولیدکنندگان خریداری می‌شود، افزود: براساس مصوبه جدید کارگروه تنظیم بازار، شرکت پشتیبانی امور دام برای حمایت از مرغداران، تولید مازاد آن‌ها را به قیمت هر کیلوگرم ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان با سقف وزنی یک‌هزار و ۶۰۰ گرم لاشه خریداری می‌کند.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان همدان افزود: با توجه به آنچه گفته شد، بنا به ضرورت و درعین‌حال افزایش رقابت‌پذیری تولیدات دامی در بازارهای جهانی که خوشبختانه علاوه‌بر ارزآوری، بهبود شرایط اقتصادی تولیدکنندگان در این بخش را به همراه دارد، امید است تولیدکنندگان عرصه طیور استان نیز با مدیران همراهی لازم را داشته باشند و تولید خود را متناسب با استانداردها انجام دهند. البته دراین‌بین تغییر ذائقه مردم و همگامی آن‌ها نیز در اجرای این مهم یک ضرورت انکارناپذیر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =