کد خبر: 6926
تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۱
غار علیصدر

سرپرست شرکت سیاحتی علی‌صدر گفت: شیوع ویروس کرونا و تعطیلی صنعت گردشگری منجر به خسارت هفت میلیارد تومانی به این شرکت شده است.

مهدی مجیدی در گفت‌وگو با روستانیوز اظهار داشت: تعطیلی صنعت گردشگری، تعطیلی غار علی‌صدر و اماکن اقامتی این شرکت را به دنبال داشت که موجب خسارت سنگین شده است.

وی اظهار داشت: پس از تعطیل شدن غار علی‌صدر برای ۱۵۰ نفر نیروی انسانی شاغل در مجموعه تدابیری اندیشیده و سرانجام با پیگیری‌ها و هماهنگی‌های انجام شده حق و حقوقشان پراخت شد و از امتیازات بیمه بیکاری برخوردار شدند.

وی ادامه داد: در کنار بهره‌مندی کارگران مجموعه از بیمه بیکاری، بسته معیشتی به مبلغ ۵۰۰ هزار تومان نیز به آن‌ها پرداخت شد.

مجیدی اظهار داشت: در این مدت علاوه بر غار علی‌صدر، مجموعه پیرامونی آن و مجموعه سیاحتی عباس‌آباد، بهره برداران بخش خصوصی نیز تعطیل بوده‌اند و در قراردادهای بهره‌برداران لحاظ شد که حق و حقوقشان به طور کامل حفظ شود.

وی با بیان این‌که در حال حاضر ۳۰ درصد از نیروها در مجموعه مشغول به کار هستند، تأکید کرد: ۷۰ درصد باقی مانده نیروها تعدیل نشده‌اند، بلکه به بیمه بیکاری معرفی شده‌اند و از مزایای آن استفاده می‌کنند و پس از برگشتن به شرایط عادی در مجموعه به کار خود ادامه خواهند داد.

مجیدی در ادامه درباره شرایط بازگشایی مجموعه غار پس از رفع خطر کرونا گفت: در جلسه‌هایی که با کارشناسان بهداشت و درمان داشته‌ایم، مقرر شد پروتکل‌های بهداشتی در نظر گرفته و عملیاتی شود؛ به عنوان مثال با حداقل ظرفیت وارد کار شویم و از ازدحام جمعیت جلوگیری شود. همچنین شیب ملایم پذیرش و زمان بندی مناسب مسافرها از موارد دیگر است.

سرپرست شرکت سیاحتی علی‌صدر با اشاره به  دستورالعمل حفاظت و بهره‌برداری از غارها گفت: سال قبل طرحی مبنی بر این‌که حفاظت و نظارت از مجموعه علی‌صدر باید بر عهده میراث فرهنگی و بهره برداری بر عهده مجموعه سیاحتی علی‌صدر باشد، تصویب شد و بر اساس آن از سال ۹۹ حیطه فعالیت هر یک مشخص است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =