گلخانه

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان گفت: متقاضیان راه‌اندازی گلخانه ۳۰ هکتاری شهرستان درگزین با تکمیل پرونده و ثبت در سامانه می‌توانند از تسهیلات یارانه‌دار استفاده کنند.

به گزارش روستانیوز، ظاهر پورمجاهد در بازدید از روند اجرای این گلخانه ۳۰ هکتاری که با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه استان و فرماندار شهرستان درگزین انجام شد، گفت: دو جلسه برای دریافت سند این گلخانه به کمیسیون لوایح آمده و پیگیری‌هایی در این زمینه صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: شهرستان درگزین در حوزه کشاورزی و گلخانه‌ای روز به روز در حال پیشرفت و تغییر است و ظرفیت خوبی در این حوزه دارد.

وی با بیان این‌که گام‌های خوبی در حذف بوروکراسی اداری و تسهیل در سرمایه‌گذاری در استان برداشته شده، گفت: این بازدیدها سبب می‌شود از نزدیک در جریان مشکلات باشیم و بتوانیم کمک بیش‌تری به طرح‌های اقتصادی و اشتغال‌زا داشته باشیم.

فرماندار شهرستان درگزین نیز گفت: پیشرفت این شهرک  گلخانه‌ای بسیار ضعیف بود، اما پس از پیگیری‌های صورت گرفته از شهریور ماه گذشته مشکل برق و گاز و سند آن حل شد و هم‌اکنون نیز فعالیت‌های عمرانی از جمله تسطیح در برخی از زمین‌ها و شروع ساخت اسکلت برخی از واحدهای گلخانه‌ای کلید خورده است.

علی‌اصغر ناظری‌پور گفت: امسال بستر ایجاد گلخانه‌های شهرستان را تا ۳۵ هکتار دیگر نیز فراهم کرده‌ایم که عقد قرار داد شده و این در حالی است که قبل از سال ۹۸ تنها دو هکتار گلخانه در سطح شهرستان به بهره‌برداری رسیده بود.

وی گفت: شهرک گلخانه‌ای کرفس با فراهم‌شدن بسترهای لازم و فازبندی احداث خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود با ایجاد این گلخانه برای دو هزار و 100 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =