کد خبر: 6881
تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱
گلف

رییس هیات گلف استان کرمانشاه گفت: ورزشکاران این هیات باوجود اینکه جمعیت قابل توجهی را تشکیل می‌دهند از داشتن یک زمین اختصاصی برای انجام تمرین و مسابقه محروم هستند.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، الهام اکبری اظهارداشت: وعده احداث زمین گلف به هیات چندسالی است داده شده اما متاسفانه تاکنون عملیاتی نشده است و از همین رو مجبور هستیم با کرایه زمین های چمن شهر کرمانشاه مکان تمرین و مسابقه برای ورزشکاران خود را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: این در حالی است که هیات گلف سایر استان ها مثل تهران، اصفهان، مشهد و ... حداقل ۲ تا سه زمین برای ورزشکاران خود چه در گلف و چه مینی گلف دارند اما در کرمانشاه حتی یک زمین هم وجود ندارد.

اکبری خاطرنشان کرد: هم اکنون دختران ورزشکار هیات در مجموعه ورزشی کوثر و پسران نیز در زمین چمن مجموعه ورزشی ۱۵ خرداد و یا انقلاب که به صورت اجاره ای در اختیار ما قرار می گیرد تمرین می کنند.

رییس هیات گلف کرمانشاه همچنین به قول اداره کل ورزش و جوانان استان در خصوص جانمایی زمینی در مجموعه ورزشی ۱۵ خرداد کرمانشاه برای این هیات اشاره کرد و گفت: بسیار امیدوار به عملی شدن این وعده هستیم چرا که مدیرکل ورزش و جوانان استان همواره با دیدی باز به مسائل و هیات های مختلف نگاه می کند.

وی گفت: بدون شک اختصاص یک زمین استاندارد به هیات گلف کرمانشاه می تواند در جذب هرچه بیشتر ورزشکاران مستعد و توسعه همگانی و قهرمانی ورزش مهیج گلف و مینی گلف کمک شایانی کند.

اکبری با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۵۰۰ علاقه مند به گلف در استان به این ورزش می پردازند که ۱۶۸ نفر آنها بیمه شده هستند، گفت: آمار افراد بیمه شده در سال ۹۸ نسبت به سال قبل از آن که حدود ۲۰ نفر بودند بیش از ۳۰۰ درصد رشد داشته است و به همین دلیل نیز مورد تجلیل اداره کل ورزش و جوانان نیز قرار گرفتیم.

گلف کرمانشاه سال موفقی را پشت سرگذاشت

رییس هیات گلف کرمانشاه در ادامه به برخی اقدامات سال گذشته نیز اشاره و با بیان اینکه سال موفقی را پشت سرگذاشته اند، افزود: یکی از برنامه های اجرا شده برگزاری دوره آموزش مربی گری در هر ۲ بخش آقایان و بانوان بود که بیش از ۶۰ نفر از سراسر کشور شرکت کردند.

وی همچنین با اشاره به اعزام تیم های پسران و دختران کرمانشاه به مسابقات المپیاد استعدادهای برتر، گفت: در بخش پسران «ماهان فرامرزی» موفق به کسب مدال نقره و در بخش دختران نیز «نازنین ایزدپناه» مدال برنز را کسب کردند.

اکبری تصریح کرد: تیم زیر ۱۸ سال دختران کرمانشاه نیز در مسابقات قهرمانی کشور به میزبانی تهران موفق به کسب عنوان چهارم تیمی شدند.

رییس هیات گلف کرمانشاه با یادآوری اینکه گلف رشته های مختلفی نظیر مینی گلف، وودبال، بهکاپ و کروکت دارد، گفت: سال گذشته احسان اکبری یکی از ورزشکاران هیات به تیم ملی وودبال دعوت شد.

وی همچنین از آمادگی هیات گلف استان برای راه اندازی هیات های شهرستانی خبر داد و گفت: اگر مدیران ورزش شهرستان ها همکاری کنند ما حاضر به اعزام مربی برای آموزش افراد علاقه مند هستیم.

اکبری یادآور شد: گلف به ورزش دوست دار طبیعت نیز مشهور است چرا که هیچ آسیبی به آن وارد نمی کند و اگر درخت یا بوته گلی در زمین مسابقه باشد به عنوان مانع طبیعی محسوب شده و تلاشی برای خارج کردن آن از زمین مسابقه نمی شود.

راه اندازی پویش در خانه بمانیم و ورزش کنیم

رییس هیات گلف کرمانشاه همچنین از راه اندازی پویش «در خانه بمانیم و ورزش کنیم» توسط این هیات در ایام شیوع کرونا خبر داد و گفت: در این پویش تجهیزات موردنیاز را به ورزشکاران خود داده ایم و آنها از تمرینشان در منزل فیلم تهیه کرده و برای هیات ارسال می کنند.

وی افزود: به افرادی که در این پویش شرکت کرده اند در پایان ماه مبارک رمضان به قید قرعه جوایزی اهدا می شود.

اکبری در پایان گفت: همه علاقه مندان به گلف و اهالی رسانه می توانند برای چگونگی دریافت تجهیزات با شماره ۳۸۲۲۱۴۵۰۰ تماس گرفته و پس از هماهنگی های لازم در روزهای باقی مانده از ماه مبارک رمضان نسبت به دریافت آن و شرکت در این پویش اقدام کنند.
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =