پیمان اسکندری

مدیر تعاون روستائی استان کردستان  اذعان  داشت: باید به ظرفیت بالقوه شبکه تعاونی روستائی دربازار یابی فروش‌ و صادرات محصولات کشاورزی توجه ویژه ایی داشت.

به گزارش خبرگزاری روستانیوز در استان کردستان، پیمان اسکندری  از  صادرات مقدار ۵۰۰ تن محصولات کشاورزی خبر داد و اظهار کرد :  رفع چالش های صادراتی به منظور رونق صادرات و برقراری توازن قیمت در بازار داخل (تنظیم بازار)، رعایت الگوی کشت برای مصرف داخل کشور و صادرات به کشور های دیگر می تواند  هم منافع کشاورزان و امنیت غذائی کشور را تامین کند و هم ایجاد ظرفیت‌های جدید برای توسعه صادرات غیرنفتی که همواره از جمله راهبردهای بلندمدت کشور در عرصه اقتصاد بوده است محقق خواهد شد.
وی افزود: بخش کشاورزی و صنایع وابسته  یکی از بخشهای مهم اقتصادی کشور است و این امر باعث شده صادرات محصولات کشاورزی، صنایع غذائی و دامی و رشد اقتصادی در این بخش از اهمیت فراوانی برخوردار باشد.
مدیر تعاون روستائی استان کردستان گفت : یکی از سیاست های تعاون روستائی کشور و استان در سال جهش تولید بازاریابی، فروش و توسعه صادرات محصولات کشاورزی و صنایع وابسته است که در همین راستا شبکه تعاون روستائی استان اقدام به صادرات مقدار ۵۰۰ تن محصولات کشاورزی از جمله پرتقال تامسون مازندران، پیاز جیرفت، گوجه فرنگی کهنوج و سیب زمینی تولیدی استان از مرز رسمی باشماق مریوان  در فروردین ماه سال جاری نموده است.  

اسکندری اظهارداشت: شبکه تعاونی روستائی در سطح کشور و استان دارای ظرفیت های بالقوه ای در زمینه بازاریابی، فروش و صادرات محصولات کشاورزی است و در میان تولید کنندگان از سرمایه اجتماعی بسیار زیادی برخوردار است که با سیاستکذاری درست برای این تشکلها کمک شایانی به اقتصاد کشاورزی و سیاست های کلان اقتصادی کشورخواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =