کد خبر: 6401
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶
دارو

رییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران گفت: «سیلوانا مارتینز» رییس، «روری ترویل» دبیرکل دائمی و «رز هندرسون» رییس منطقه آسیا و اقیانوسیه فدراسیون جهانی مددکاران اجتماعی با انتشار پیام مشترکی در سایت این فدراسیون از لغو تحریم‌های دارویی علیه ایران حمایت کردند.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، سید حسن موسوی چلک افزود: هنگامیکه بحرانی در جامعه اتفاق می افتد، مردم بسیاری، از آن بحران ها تاثیر می پذیرند. بحران کرونا که تقریبا در همه جهان شیوع پیدا کرده از جمله بحران های بهداشتی است که موجب شد در زمان بسیار کوتاه تعداد قابل توجهی از مردم جهان و از جمله ایران جان خود را از دست بدهند.

وی اضافه کرد: با توجه به این که ایران با تحریم های ظالمانه آمریکا و هم پیمانانش از جمله تحریم های دارویی مواجه است، انجمن مددکاران اجتماعی ایران برای حمایت از حقوق مردم ایران و در راستای ایفای وظیفه خود در راستای اخلاق حرفه ایی ابتدا به صورت تلفنی با دبیرکل فدراسیون و سپس از طریق ارسال نامه، از فدراسیون جهانی مددکاران اجتماعی درخواست کرد در این شرایط که مردم به داروها و اقلام مرتبط با بهداشت و درمان نیاز دارند، حمایت خود را از رفع تحریم ها اعلام کنند.

رییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران ادامه داد: بر اساس این درخواست بلافاصله پیام مشترک سیلوانا مارتینز رییس فدراسیون جهانی مددکاران اجتماعی، روری ترویل دبیرکل دایمی فدراسیون جهانی و رز هندرسون  رییس منطقه آسیا و اقیانوسیه فدراسیون در سایت فدراسیون منتشر شد.

موسوی چلک افزود: در این پیام تاکید شده، ایران یکی از کشورهایی است که از کرونا تاثیر زیادی پذیرفته و با کمبود اقلام پزشکی و دارویی مواجه است، بنابراین از رفع تحریم های دارویی حمایت می کنیم و خواستار لغو سریع تحریم هایی دارویی علیه ایران هستیم. ایران یکی از اعضای خوب فدراسیون است و عملکرد خوبی در این زمینه دارد. آنچه که جامعه جهانی نیاز دارد همبستگی و وحدت جهانی است تا بتوان از این شرایط خارج شد.

رییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران یادآور شد: این انجمن همچنین در کمیته اخلاق فدراسیون جهانی که در فروردین ماه دو بار از طریق اسکایپ برگزار شد خواستار رفع این تحریم ها شد. در جلسه کمیته سازمان ملل فدراسیون نیز  که چهارم فروردین ماه امسال برگزار شد این موضوع توسط عضو ایرانی این کمیته مطرح شد.

به گزارش ایرنا، کیانوش جهانپور رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته(شنبه) گفت: تاکنون ۸۰ هزار و ۸۶۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۷۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۰۳۱ نفر رسید. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =