کد خبر: 6269
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۶
دام تلف

رییس نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: گرگ‌ها با ورود به محل نگهداری گوسفندان در روستای سلمان‌لو شهرستان زنجان تعداد ۶۰ راس گوسفند را تلف کردند.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، پرویز رستمی افزود: کارشناسان میزان خسارات حمله این گرگ ها به گوسفندان را در مجموع حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کردند.

وی با بیان اینکه در این حادثه که شب هنگام اتفاق افتاده، حتی یک راس گوسفند نیز از این حمله در امان نمانده است، اظهار داشت: اگر صاحب دام، نسبت به اقدامات حفاظتی و مراقبتی اقدام می کرد به حتم گرگ ها نمی توانستند وارد محل نگهداری گوسفندان شوند.

رستمی با بیان اینکه محل نگهداری گوسفندان در منتهی الیه روستا قرار دارد و پنجره های آن نیز مشرف به بیرون از منزل است، تصریح کرد: با توجه به انباشت فضولات حیوانی، ارتفاع پنجره ها نیز پایین آمده بود و گرگ ها از این فرصت برای ورود به محل نگهداری گوسفندان، استفاده کرده اند.

وی با بیان اینکه این محل فاقد سگ نگهبان قوی و تنومند بود و گرنه سر و صدای سگ به حتم مانع از ورود گرگ ها به محل نگهداری این دام ها می شد، افزود: گرگ ها، بدون هیچ مشکل و ترس و واهمه‌ای از فرصت استفاده کرده و بی آنکه صاحب گوسفندان و دیگر افراد متوجه شوند توانسته‌اند این تعداد دام را مورد حمله قرار داده و تلف کنند.

رستمی با اشاره به اینکه صاحب گوسفندان، تعداد گرگ های وارد شده به محل نگهداری را سه قلاده اعلام کرده است، اظهار داشت: با توجه به اینکه آنها فرصت پیدا کرده و ران یکی از لاشه ها را در محل دریده و خورده اند،  این موضوع نشان می دهد صاحب دام ها، در زمان حادثه متوجه موضوع نشده و هنگام صبح از ماجرا مطلع شده است.

رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه بی احتیاطی در امر حفاظت و مراقبت از دام ها موجب این اتفاق شده است، گفت: اینکه گفته می شود محیط زیست نسبت به رهاسازی گرگ‌ها در این منطقه اقدام کرده است کذب محض است و این ادعا به هیچ وجه صحت ندارد.

رستمی این گفته ها را شایعه دانست و از اهالی منطقه و روستائیان خواست از حاشیه سازی خودداری کنند و فقط نسبت به اقدامات حفاظتی و مراقبتی در برابر حمله گرگ ها بی توجه نباشند.  

وی با بیان اینکه گرگ ها نیاز طبیعت هستند، تصریح کرد: گرگ ها در حالت عادی فقط جانوران پیر و بیمار را شکار می کنند و لذا لازم است روستائیان اقدامات تامینی را در خصوص خودمراقبتی و حفاظت از دام های اهلی مورد توجه قرار دهند.​

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =