کد خبر: 6265
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۵
سیل بند

بخشدار مرکزی خرمشهر گفت: سیل‌بندهای روستاهای غرب کارون در شهرستان خرمشهر تقویت، و عملیات تریمیم آنها ادامه یافت.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، عباس پورمند افزود:عملیات ترمیم سیل‌بند روستاهای غرب کارون در روستای رحمانیه فیصلی، سبعه، دیم‌بن‌نجم، ام‌السواد، سویچتیه یک، سویچتیه ۲ و مکسر به اتمام رسیده است.

وی افزود: به منظور پیشگیری از سیل احتمالی عملیات تقویت و ترمیم سیل‌بندها در مناطق بحرانی روستاهای غرب کارون خرمشهر همچون روستای زویدات در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود تا یک هفته آینده این علمیات به پایان برسد.

پورمند، روستای ام‌نوشه را از مناطق بحرانی روستاهای غرب کارون اعلام کرد و گفت: با توجه به این وضعیت،از سوی فرمانداری برای تسریع در عملیات ساحل سازی توسط سازمان آب و برق خوزستان مکاتبات و پیگیری‌ لازم انجام شده ولی تاکنون به نتیجه نرسیده است.

وی افزود:به منظور تقویت سیل‌بند روستای ام‌نوشه قرار است برخی از دستگاه‌های خدمات‌رسان ماشین‌آلات و تجهیزات لازم برای آغاز عملیات این روستا ارسال کنند.

ساحل روستای ام نوشه از توابع بخش مرکزی و روستاهای غرب کارون به دلیل داشتن پیچ و خم رودخانه با خاک‌ریزی قابل ترمیم نیست و باید با بتن ساحل‌سازی شود که طبق توافق انجام شده ترمیم و ساحل‌سازی این روستا در تعهد سازمان آب و برق خوزستان قرار دارد.

در بهار ۹۸ طغیان رودخانه‌های کرخه، دز و کارون سبب آبگرفتگی ۲۷۰ روستا و بیش از یکصد هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی خوزستان شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =