گیاه دارویی

مسئول بهره‌برداری منابع طبیعی سمنان مراتع استان را مستعد کاشت باریجه و کتیرا خواند و گفت: سال گذشته گیاهان دارویی در ۱۵ هزار هکتار اراضی استان سمنان کشت شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، ابوالقاسم رحیمی ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی منابع طبیعی سمنان ضمن بیان اینکه سال گذشته گیاهان دارویی در ۱۵ هزار هکتار اراضی استان کشت‌شده است، ابراز داشت: هدف از اجرای این‌گونه طرح‌ها کمک به حفظ پوشش گیاهی منطقه و افزایش درآمد جوامع بومی و محلی است.

وی بابیان اینکه کشت گیاهان دارویی در راستای طرح مدیریت مشارکتی منابع طبیعی و توسعه روستایی اجرایی می‌شود، افزود: قطعاً با توجه به اهداف مشخص‌شده در این طرح برای سال ۹۹ نیز این مهم تداوم خواهد داشت و کشت گیاهان دارویی در دستور کار قرار دارد.

مسئول بهره‌برداری منابع طبیعی استان سمنان بابیان اینکه مراتع استان مستعد برداشت گیاهان دارویی شامل باریجه و کتیرا است، ابراز داشت: اراضی و مراتع استان سمنان ظرفیت سالانه برداشت ۸۰۰ تا یک‌تن محصول باریجه را در نقاط مختلف و مستعد دارند.

رحیمی ظرفیت‌سازی برای گیاهان دارویی و صنعتی در مناسبات اقتصادی امری ضروری است، تصریح کرد: برنامه هدفمند و کارآمد در خصوص گیاهان دارویی می‌تواند نه‌تنها استان بلکه ایران را به یکی از قطب‌های برتر در این حوزه تبدیل و باعث ارزآوری و درامد اقتصادی شود.

وی ضمن بیان اینکه بهره‌برداری از این اراضی علاوه بر ایجاد اشتغال در استان، افزایش درآمد اقتصادی برای شاغلان این بخش را نیز به همراه دارد، افزود: رونق تولید در عرصه‌های کشاورزی و درآمد اقتصادی برای کشاورزان از دیگر اهدافی که در این‌گونه طرح‌ها دنبال می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =