کد خبر: 6259
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵
سهراب رئیسی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تسهیلات طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی، گفت: این تسهیلات به تعداد ۱۶ هزار و ۵۰۰ واحد با اعتبار بالغ بر یک هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال در شهرهای با جمعیت زیر ۲۵ هزار نفر پرداخت شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از فارس، سهراب رئیسی با اشاره به طرح مسکن محرومان گفت: ۱۵۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات و کمک بلاعوض برای احداث دو هزار و ۴۴۰ واحد مسکونی اختصاص یافت که دو هزار و ۴۰۰ مورد از این تعداد موفق به انعقاد قرارداد با بانک‌های عامل شده و یک‌هزار و ۷۰۰ نفر عملیات اجرایی خود را شروع کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه استان ما سردسیر است و در تعدادی از ماه‌های سال به خاطر سرما ساخت و ساز امکان ندارد، مراحل ساخت تعدادی از این ساختمان‌ها با بهبود یافتن شرایط جوی به سرعت آغاز و تا هفته دولت سال آینده به بهره‌برداری خواهند رسید.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان افزود: علاوه بر اختصاص تسهیلات بانکی به مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال با کارمزد ۵ درصد و بازپرداخت ۱۳ ساله، تسهیلات طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی با مشارکت بانک‌های عامل استان به مبلغ ۲۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض متناسب با پیشرفت فیزیکی ساختمان به متقاضی پرداخت می‌شود.

رئیسی تشریح کرد: سطح زیربنای ساختمان باتوجه به مبالغ تخصیص یافته، توان متقاضی و نیاز ایشان به طور میانگین ۶۰ مترمربع در نظرگرفته شده است، میزان اشتغال ناشی از طرح بالغ بر دو هزار و ۴۴۰ نفر در زمان اجرای طرح است و حدود ۹ هزار و ۷۰۰ نفر در مساکن احداث شده ساکن خواهند شد.

مقاوم‌سازی ۵۷۳۰۰ مسکن روستایی

وی در خصوص مقاوم‌سازی مسکن روستایی گفت: تعداد واحدهای مقاوم‌سازی شده توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در شهرها و روستاها با استفاده از تسهیلات بهسازی و بازسازی مناطق آسیب‌دیده از سوانح طبیعی، بالغ بر ۵۷ هزار و ۳۰۰ واحد به مبلغ ۵ هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال (پانصد و هفتاد و هفت میلیارد تومان) بوده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اضافه کرد: با در نظر گرفتن بُعد خانوار در مناطقی که تسهیلات فوق پرداخت می‌شود انتظار می‌رود بالغ بر ۲۳۰ هزار نفر در مناطق مختلف استان در ساختمان‌های مقاوم‌سازی ساکن شده باشند.

رئیسی با بیان اینکه بخشی از تسهیلات فوق شامل طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی است، افزود: به تعداد ۱۶ هزار و ۵۰۰ واحد با اعتبار بالغ بر یک هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال در شهرهای با جمعیت زیر ۲۵ هزار نفر پرداخت شده است.

وی در پایان با اشاره به افزایش واحدهای مقاوم مسکونی روستایی توضیح داد: در سال ۱۳۸۴  تعداد ۱۰ هزار و ۱۲۱ واحد(۱۳ درصد واحدهای روستایی در سال مذکور) بوده که به ۴۱ هزار و ۴۹۲ واحد در سال جاری (قریب به ۵۰ درصد واحد های فعلی روستایی ) رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =