کد خبر: 6258
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸
شی

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران جزئیات اعطای کارت اعتباری خرید اضطراری به خانوارهای آسیب‌پذیر را تشریح کرد.

به گزارش روستانیوز، کامران اصغری اظهار کرد: طرح خرید اعتباری اضطراری ناشی از شیوع کرونا یکی از طرح‌های دولت برای حمایت از کسانی که بر اثر شیوع ویروس کرونا درآمد خود را از دست داده‌اند، بوده و مشمولان این طرح کسانی هستند که درآمد ثابت ندارند.

وی با بیان اینکه دستورالعمل اعطا کارت اعتباری خرید اضطراری اعلام شده است افزود: اقشار آسیب پذیر فاقد درآمد ثابت از قبیل رانندگان تاکسی، اتوبوس، مینی بوس و کرایه‌های بین شهری، دستفروشان و کارگران فصلی روزمزد مشمول این طرح هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران تصریح کرد: افراد مشمول این طرح از طریق سامانه اطلاعات رفاه ایرانیان شناسایی و برای دریافت کارت اعتباری خرید اضطراری به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.

به گفته اصغری پس از ابلاغ دستورالعمل اعطا کارت اعتباری خرید اضطراری، بانک‌های عامل موظفند ظرف ۴۸ ساعت این کارتها را در اختیار افراد مشمول طرح قرار دهند.

وی ادامه داد: اعتبار کارت اعتباری خرید اضطراری برای خانوارهای یک نفره یک میلیون و خانوارهای ۲ نفر و بیشتر ۲ میلیون تومان و باز پرداخت آن ۲۷ ماهه است که ۳ ماه نخست دوره تنفس و بعد از آن اقساط با سود ۱۲ درصد باید در مدت ۲۴ ماه ماهانه و متوالی پرداخت شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران تصریح کرد: گیرندگان اعتبار چهار درصد از این نرخ را پرداخت می‌کنند و هشت درصد مابقی به بانک‌های عامل پس از دوره تنفس توسط دولت پرداخت می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه این اعتبار به صورت نقد یا برای خرید کالاها از جمله کالاهای اساسی در مراکز خدماتی و فروشگاه‌های سراسر کشور معتبر است، گفت: در صورت نیاز سامانه‌ای برای ثبت نام معرفی و اطلاع رسانی لازم صورت می‌گیرد

اصغری با اعلام اینکه براساس دستورالعمل این طرح نیازی به مراجعه حضوری به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فرمانداری‌ها و بانک‌ها نیست، خاطرنشان کرد: اطلاعات مردم از گذشته در سامانه‌های مختلف وجود دارد که از آن استفاده می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =