صدیقه عبدالهی

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان از پیگیری آموزش دانش‌آموزان روستایی با استفاده از روش ها و شیوه های مختلف در این استان خبر داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، صدیقه عبدالهی امروز( ۲۰ فروردین) با بیان اینکه در شرایط کنونی که مدارس دچار تعطیلات اضطراری شده اند با تلاش و برنامه ریزی مدیران و روسا، معاونین آموزشی و معلمان، آموزش دانش آموزان استمرار پیدا کرد و با استفاده از فضای مجازی اقدامات ارزشمند و تلاش های موفقیت آمیز اتفاق افتاد که از زحمات کلیه همکاران تلاشگر تشکر و قدر دانی می شود.

وی افزود: با توجه به اینکه از طرف وزارت در کنار آموزش های تلویزیونی، شبکه اجتماعی دانش‌آموزان نیز در حال آماده شدن است تا در فضای اختصاصی که متعلق به آموزش و پرورش است، جریان آموزش مدیریت شود، اظهار داشت: مقرر بود از ۱۶ فروردین جاری فعالیت شبکه آغاز شود که به علت مشکلات فنی، راه اندازی آن به تعویق افتاد، که ضرورت دارد به همکاران اطلاع رسانی شود تا روند آموزش های مجازی خود را به روشی که تاکنون انجام داده اند، ادامه دهند.

عبدالهی نکته دیگر حایز اهمیت را ارتباط مستمر معلمان بادانش آموزان و تداوم جریان یادگیری و تعیین تکالیف مهارت محور و بازخورد آن به دانش آموزان توسط معلمان عنوان و تصریح کرد: باید همکاران را تشویق کنیم تا با ارایه آموزش های خلاقانه و متنوع، جذابیت تدریس و آموزش ها را بالا ببرند.

وی افزود: از طرفی انتظار می رود که مدیران مدارس نیز بر عملکرد معلمان و دانش آموزان نظارت داشته باشند و همکاران ادارات نیز به ویژه در حوزه آموزش بر استمرار فرایند آموزش مدارس نظارت داشته باشند و اقدامات را دنبال کنند.

معاون آموزش ابتدایی استان کردستان،  با بیان اینکه دغدغه اصلی ما آموزش دانش آموزان مدارس روستایی است که به آموزش های مجازی دسترسی ندارند، گفت: انتظار می رود راهبران آموزشی و تربیتی، میزان بهره مندی دانش آموزان روستایی از محتوای تولیدی استان را رصد و زمینه ارتباط معلمان با دانش آموزان را به شیوه های ممکن فراهم کنند، تا با ارایه تکالیف مهارتی به دانش آموزان و دادن بازخورد های مناسب اطمینان حاصل کنیم که هیچ دانش آموزی از دسترسی به آموزش محروم نباشند.

وی افزود: اقدام دیگری که می توانیم برای روستاهایی که به شبکه آموزش دسترسی ندارند، انجام دهیم، این است که تدریس دروس شبکه آموزش را بر روی لوح فشرده تکثیر و در اختیار دانش آموزان قرار دهیم.

عبداللهی گفت: اقدام دیگر برای دانش آموزان روستایی، تهیه بسته های آموزشی مکتوب در قالب درسنامه های آموزشی خود آموز به صورت گام به گام و به زبان ساده در قالب مثال های ساده و روان دروس برای دانش آموزان ارایه شود و در هر قسمت دانش آموز به صفحه کتاب درسی ارجاع داده شود.

معاون آموزش ابتدایی استان بیان کرد: هر شهرستان با کمک راهبران آموزشی و تربیتی و گروه های آموزشی تا پایان فروردین ۹۹ درسنامه های آموزشی را تدوین و در اول اردیبهشت توسط راهبران و معلمان داوطلب حضو را با رعایت موازین بهداشتی تحویل دانش آموزان دهند.

وی گفت: در مدارس روستایی هم حفظ ارتباط مستمر معلمان با دانش آموزان با نظارت راهبران مورد انتظار است.

عبداللهی خاطرنشان کرد: در ضمن مدیر آموزگاران هم می توانند با ارتباط با خانواده ها از ظرفیت افراد با سواد خانواده دانش آموزان در استمرار فرایند آموزش استفاده کنند.

معاون آموزش ابتدایی استان کردستان در ادامه اختصاص چند مدرسه شهری برای معلمان روستایی برای تولید محتوای آموزشی، ایجاد یک مرکز تخصصی با حضور سرگروه های درسی جهت پاسخ گویی به سوالات دانش آموزان در طول هفته به صورت تلفنی، بارگذاری فیلم آموزشی بر روی سایت شهرستان ها و مناطق، با ایجاد سامانه آموزش مجازی را از دیگر اقدامات عنوان کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =