مدیر کل صدا و سیمای مازندران

مدیر کل صدا و سیمای مازندران گفت: اینجانب به عینه شاهد فداکاری ها و از جان‌گذشتگی همکارانی بوده ام که در راستای احساس مسئولیت انسانی و سازمانی، در خط مقدم ابتلاء به ویروس کرونا، همانند مدافعان حرم و ....

به گزارش روستانیوز، قطعا” صدا و سیما از معدود دستگاههای حاکمیتی نظام جمهوری است که در هر اولویت بندی در هر زمینه، همتراز صاحبان اصلی آن اولویتهاست، اما یا دیده نمی شود، یا آنطور که باید و شاید، دیده نمی شود و یا آنکه نه تنها خوب دیده نمی شود، بلکه بد هم دیده می شود!

کسی تردید ندارد که صدا و سیما اگر چه بظاهر یک دستگاه از سلسله دستگاههای نظام جمهوری اسلامی است، اما مصداق واقعی همان فرمول مبهم ریاضی است که می گویند : با توجه به انحصاری که قانون اساسی ما برای صدا و سیما ایجاد کرده، این رسانه، هم مادررسانه ها و هم خود به تنهایی، نه تنها دولت ثانی که نظام ثانی است!

البته این عنوان بلحاظ نقش آفرینی بر این رسانه اطلاق می شود و ربطی به جنگ قدرت ها ندارد، زیرا در نگاه تحلیلی، این رسانه در مظلومیت مضاعف قرار دارد، یعنی علاوه بر بیگانگان و معاندان، حتی خودی ها هم در همان حالی که از خدمات این رسانه ملی برخوردار می شوند، شبیه اپوزوسیون ها جبهه گرفته و تمام عقده ها و بغضهای جناحی خود را بر سر صدا و سیما خالی می کنند!

اما همه وقوف کامل دارند که صدا و سیما، یک دستگاه حاکمیتی و فراتر از قوای سه گانه، تابع اوامر ولی امر مسلمین و دارای رسالت خطیر تنویر افکار عمومی و تنظیم روانی جامعه و یا همان تعدیل جریانات اجتماعی است و به اعتبار مشروعیت دوگانه  یعنی برخورداری از اعتماد رهبری معظم و مردم، ایفاگر حساس ترین نقش ها در عرصه های متنوع داخلی و خارجی است.

قطعا” یکی از سنگرهایی که صدا و سیما بسیار خوش درخشیده و تحسین مکرر رهبری معظم و رؤسای قوای سه گانه به ویژه رئیس جمهور محترم و همه ارکان کابینه و بالاخص مردم عزیز را نسبت به خود جلب کرده، همین نقش آفرینی استثنایی در عرصه دفاع بهداشتی از مردم و حضور مستمر در خط مقدم سنگر مدافعان سلامت است.

اینجانب به عنوان یکی از مدیر ان استانی این رسانه ملی، ضمن اینکه شاهد اثرگذارترین حضور مدیریتی از جانب جناب آقای دکتر  علی عسکری ریاست محترم سازمان و به تبع آن جناب آقای دکتر دارابی معاونت محترم امور استانها در متن برنامه ریزی ها، نقش آفرینی ها، هماهنگی ها، تابو شکنی ها، تحمل ها و نیز تأمین هزینه های کلان برنامه سازی ها، گزارشها و فعالیتهای ارزنده خبری و تحت پوشش قراردادن همه تلاشها و کمک به ایجاد آرامش در جامعه و خنثی سازی همه تشویش های وارداتی از رسانه های بیرونی و یا حتی پادوهای فعال غرب در فضای مجازی بوده ام، نمی توانم در تجلیل از زحمات بی وقفه و تحسین برانگیز شبکه های استانی از جمله شبکه مازندران که در شرایط سخت تر با امکانات و نفرات کمتر، برای توفیقات مسئولین استانی اعم از اجرایی و بهداشتی و سایر فعالان این بحران فراگیر، بسترسازی کرده و همدلی و همکاری همگانی را تقویت نموده اند، اغماض کرده و لب فرو بندم!

اینجانب به عینه شاهد فداکاری ها و از جان‌گذشتگی همکارانی بوده ام که در راستای احساس مسئولیت انسانی و سازمانی، در خط مقدم ابتلاء به ویروس کرونا، همانند مدافعان حرم و هم ذات پنداری با مکتب سلیمانی، پابپای مدافعان سلامت، ایثارگرانه عمل کرده و ضمن تحمل فشارهای عاطفی مانند خبرنگاری که بیش از ۵۰ روز تنها فرزند خردسالش را ندیده و یا همکارانی که خودشان گرفتار همین ویروس مرگبار شده اند و نیز عزیزانی که با بیدارباش ها و مأموریتهای متعدد، دچار صدمات روحی زیادی شده اند، همچنان برای ادامه حضور مؤثر خویش مصرّ و مصمم اند.

آیا این به هم پیوستگی مدافعان از مدافعان دفاع مقدس گرفته تا مدافعان مرزها، مدافعان وطن، مدافعان امنیت، مدافعان ارزشها، مدافعان ناموس، مدافعان حق الناس و بیت المال و سایر دفاعها و نیز مدافعان سلامت، یک حماسه ملی نیست؟!

آیا این خطر‌پذیری ها و سختی پذیری ها، جلوه ای ماندگار از همان شورانگیزی بی نظیر مکتب سلیمانی نیست؟!

آیا مدافعان سلامت، که در دفاع از جان انسانها، از جان‌مایه می گذارند، تربیت شده های تأثیرگرفته از مکتب سلیمانی نیستند؟!

آیا همکاران عزیز برنامه ساز، گزارشگر، مجری، فعالان عرصه های فنی، صیانتی، خدماتی، مجازی، مالی، برنامه ریزی و کادر مدیریتی  ما اعم از آقایان و خانمها درشبکه استانی که پا پس نکشیده و علیرغم نگرانی خانواده هایشان، حتی پس از درمان نسبی، مجددا” به سنگر رسانه برگشته و با تمام توان به ایفای رسالت خویش مشغولند، همان سربازان مکتب سلیمانی نیستند؟!

آیا فرهنگ دفاع از مردم، ترویج امنیت بهداشتی جامعه، همدلی همکاران، حضوربدون چشمداشت مالی، ارتقاء سطح رضایت شغلی بدون هیچ اتفاق درون سازمانی و تجلیات دیگر جوانمردی و آزادگی، نتیجه نهضت و فرهنگی نیست که به برکت مکتب سلیمانی به جامعه ما ارزانی شد؟!

تصورم بر این است که عملی ترین امتحان مردم نسبت به عهدی که در بدرقه سردار دلها با مکتب سلیمانی بسته بودند، همین سربلندی بزرگ در توفیق مواجهه و مبارزه با شیوع ویروس منحوس کرونا بودکه صدا و سیما وقطعا” شبکه های استانی از طرق آگاهی بخشی، اطلاع رسانی و هشدارها، قطعه بزرگی از این پازل عظیم بوده اند.

در پایان خدای متعال را شاکرم که صدا و سیما و شبکه های استانی و مشخصا” شبکه مازندران در جریانات و حوادث مختلف از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون، سنگرنشین ثابت بوده و در سنگر سلامت نیز اجر الهی را شامل حال خود کرده و از مکتب سلیمانی آموخت هر جایی که جان و حیثیت و عزت و شرف و تمامیت ارضی و امنیت و سلامت مردم در خطر است، سنگر است!

همکارانم در این سنگر و با پرچم سرافرازی مکتب سلیمانی یادآور شده اند که رزمندگان بالذاتی بوده وهمسنگرشهدای خدمت اند.

هادی ابراهیمی

مدیرکل صدا و سیمای مازندران

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =