سید علی اصغر حسینی

رییس اداره  تعاون و رفاه وکاروامور اجتماعی قائمشهرگفت: تاکنون بیش از ۹۲۱ نفر از کارگران بیکارشده ناشی از تبعات کرونا ویروس درسامانه بیمه بیکاری ثبت نام کرده اند

 سید علی اصغرحسینی رییس اداره تعاون و رفاه وکار و امور اجتماعی قائمشهر بابیان اینکه بنظر می رسد امار بیکاران ناشی از کووید ۱۹ درروزهای اتی سیر صعودی داشته باشد افزود؛: تمام کارگران مشمول قانون کار در صورت بیکاری ناشی از شیوع ویروس کرونا میتوانند از بیمه بیکاری استفاده کنند.

رییس اداره تعاون وکاروامور اجتماعی قائمشهر وسیمرغ  درخواست کرد: خانواده های افرادبیکارشده از استرس وفشارهای روانی بدور باشند و یقین بدانند بیمه بیکاری متاثر از شیوع کرونا  به کارگران مشمول قانون کار و تامین اجتماعی که به صورت غیرارادی و موقت بیکار شده اند پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: بیمه بیکاری ناشی از شیوع کرونا بر اساس شیوه نامه اجرایی و دستورالعمل مشترک معاونت روابط کار و سازمان تامین اجتماعی ابلاغ ۲۷ اسفند سال گذشته تعیین و پرداخت می‌شود.
این مقام مسوول تصریح کرد:  صرفا بیکاران غیر ارادی مشمول قانون کار که بیمه شده تامین اجتماعی و مشمول قانون بیمه بیکاری بوده و در حال حاضر به دلیل شیوع ویروس کرونا به طور موقت بیکار هستند از مزایای بیمه بیکاری بهره مند می‌شوند.

رییس اداره تعاون ورفاه وکاروامور اجتماعی شهرستان قائمشهر اضافه کرد: بیکاران( مشمول قانون بیمه بیکاری) ناشی از شیوع ویروس کرونا که در سامانه ثبت نام و تایید شده اند می‌توانند تا سه ماه (اسفند ماه ۹۸ تا اردیبهشت ۹۹) بیمه بیکاری دریافت کنند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی قائمشهر اعلام کرد: بیش از 921   نفر ازکارگران  این شهرستان به دلیل تعطیلی یا نیمه فعال شدن واحدهای تولیدی با شیوع کرونا در سامانه دریافت بیمه بیکاری نام نویسی کرده اند که شرایط و خوداظهاری بیکاری این افراد راستی آزمایی می‌شود و پس از آن برای دریافت مقرری بیکاری (تا زمان بازگشت به کار دوباره) به سازمان تامین اجتماعی معرفی خواهند شد.

حسینی تصریح کرد: در حال حاضر هیچکدام از کارخانه‌های بزرگ  شهرستان به دلیل شیوع کرونا تعطیل نشده،  ولی برخی واحدهای تولیدی با تعدیل موقتی نیرو فعال هستند  .

این مقام مسوول بیان کرد: سامانه ثبت درخواست بیمه بیکاری به منظور نام نویسی غیرحضوری  متقاضیان  راه اندازی شده و کارگرانی که شغل خود را از اسفندماه سال قبل از دست داده‌اند جهت دریافت مقرری میتوانند در این سامانه ثبت‌نام نمایند.
این مقام مسوول افزود: این سامانه به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، جلوگیری از مراجعه حضوری متقاضیان بیمه بیکاری به اداره و همچنین رعایت سلامت متقاضیان راه‌اندازی شد.
رئیس اداره  تعاون، کار و رفاه اجتماعی قائمشهر اظهارداشت: بر این اساس متقاضیان بیمه بیکاری می‌توانند با مراجعه به سامانه bimebikari.mcls.gov.ir درخواست خود را ثبت کرده و به صورت الکترونیکی آن را پیگیری کنند.
وی همچنین تاکیدکرد: متقاضیان پس از ثبت‌نام کد رهگیری با امکان ذ خیره و چاپ دریافت می‌کنند که پیام اطلاع‌رسانی پس از ثبت درخواست در سامانه برای متقاضی ارسال می‌شود و نحوه ادامه فرآیند از طریق سامانه نیز اطلاع‌رسانی خواهد شد
  رئیس اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی قائمشهر و سیمرغ در خصوص این که چه تسهیلات خاصی برای کارگران مبتلا شده به کرونا در نظر گرفته شده است، گفت: برای کارگری که دچار بیماری می شود، بحث غرامت دستمزد در قانون تامین اجتماعی پیش بینی شده است.
وی افزود : براساس قانون به کارگران مبتلای به کرونا ویروس با تایید سازمان تامین اجتماعی، غرامت دستمزد دوران بیماری پرداخت خواهد شد
حسینی اضافه کرد: به موجب قانون کار و قانون تامین اجتماعی چنانچه کارگری بیمار شود، خواه این بیماری به دلیل ابتلا به ویروس کرونا باشد و یا علت دیگری داشته باشد،  میتواند از مرخصی استعلاجی تا زمان بهبود از بیماری استفاده کرده و تمامی مدتی که یک فرد با تایید سازمان تامین اجتماعی تحت درمان باشد، غرامت دستمزد او تا زمانی که به کار برگردد، از طرف سازمان تامین اجتماعی پرداخت می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =