کد خبر: 6140
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴
ضدعفونی

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: ۱۵ هزار لیتر مواد ضدعفونی به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا از سوی یکی از خیران بخش خصوصی دامپزشکی اهدا و برای گندزدایی برخی معابر شهر اراک به کار گرفته شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، دکتر «محسن شانقی» افزود: برخی از مناطق شهر اراک از جمله کوی مسکن و امام صادق(ع) با مواد ضدعفونی اهدایی دکتر «بابک نوابی» با همکاری کارکنان این اداره کل و بسیج ناحیه این شهرستان گندزدایی شد.

وی ادامه داد: این مناطق به وسیله ۱۰ دستگاه خودرو و ۳۰ سم پاش کوله‌ای از سوی ۵۶ نفر از کارکنان سپاه ناحیه اراک و اداره کل دامپزشکی استان مرکزی ضدعفونی و گندزدایی شدند.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی یادآورشد: ۳۴۵ هزار لیتر مواد ضدعفونی نیز سال گذشته از سوی بخش خصوصی اداره کل دامپزشکی این استان برای مقابله با ویروس کرونا به دستگاه‌های مربوطه اهدا شد.

شانقی افزود: مواد ضدعفونی اهدا شده با هماهنگی هلال احمر، سپاه روح الله استان مرکزی و مرکز بهداشت به شهرداری‌ها و دستگاه‌های مربوطه برای ضدعفونی سطوح، معابر شهری و روستایی استان تحویل شده است.

وی ادامه داد: ۳۰۰ هزار لیتر از این مواد به جمعیت هلال احمر استان مرکزی، ۴۱ هزار لیتر به مسوولان شهرستان‌های کمیجان و فراهان و چهار هزار لیتر به بسیج سازندگی سپاه روح الله استان برای ضدعفونی مناطق محروم اهدا شد.

نخستین مورد مثبت به ویروس کرونا در استان مرکزی پس از استان قم در اول اسفندماه سال ۹۸ مشاهده شد و بر اساس آخرین آمار یک‌هزار و ۲۱۴ نفر در این استان به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان، و یک هزار و ۵۳۹ روستا، دارای ۹۶۰ واحد مرغداری صنعتی، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و یکصد و ۹۱ کارگاه پرورش آبزیان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =