کد خبر: 6134
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۵
۳۴

‍رییس سازمان مرکزی با ارسال نامه ای به معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهادکشاورزی از راه اندازی سامانه استعلام پروانه اشتغال مهندسی و اعتبار عضویت اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی خبر داد.

به گزارش روستانیوز، در این سامانه که از طریق نشانی agrieng.org (بخش میز خدمات الکترونیکی) قابل دسترسی است، با وارد کردن کد ملی، شماره نظام مهندسی و یا از طریق اسکن QR کد درج شده در روی پروانه، اعتبار و اصالت پروانه اشتغال اعضای  سازمان قابل راستی آزمایی می باشد. 

در بخشی از این نامه با اشاره به جایگاه قانونی پروانه اشتغال اعضای سازمان، آمده است: تمامی اعضای سازمان برای انجام فعالیت های مهندسی ملزم به داشتن پروانه اشتغال بوده و  موظف به اعلام و درج شماره پروانه اشتغال در کلیه اسناد مربوطه می باشند. 

در این نامه، مراتب آمادگی سازمان نظام مهندسی برای رسیدگی به تخلفات انتظامی اعضای سازمان در انجام فعالیت های مهندسی اعلام شده و ابلاغ موضوع اخذ و اعتبارسنجی پروانه اشتغال به دستگاه های تابعه وزارت جهادکشاورزی مورد درخواست بوده است. 

گفتنی است، اختیارات لازم به عنوان ضمانت اجرای موضوع یاد شده،  به موجب مواد (۲۴)  الی (۳۱) قانون تاسیس و بر اساس ساز و کار هیئت‌های انتظامی و رسیدگی به تخلفات به سازمان نظام مهندسی محول شده است که محرومیت مهندسان کشاورزی ومنابع طبیعی از اشتغال به حرفه مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی از سه ماه تا دایم در سراسر کشور ازجمله این اختیارات می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =