کد خبر: 6130
تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۴
اینترنت

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی با اشاره به نبود خدمت اینترنت پرسرعت در روستاهای استان تا پیش از دولت تدبیر و امید گفت: در حال حاضر ساکنان یک‌هزار و ۶٧۶ روستای بالای ۲۰ خانوار استان از این خدمت پیشرفته مخابراتی بهره‌مند هستند.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، قاسم جلیلی‌نژاد افزود: در سال‌های اخیر اعلام کرده بودیم که روستاهای بالای ۲۰ خانوار از اینترنت پرسرعت برخوردار می‌شوند و این وعده را در ٢ فاز عملیاتی کردیم که در فاز اول تحت عنوان پروژه اینترنت روستایی و در قالب اعتبارات طرح USO یک هزار و ۴۰۹ روستا از اینترنت پر سرعت برخوردار شدند.
وی اضافه کرد: در فاز دوم که تحت عنوان پروژه همت نام‌گذاری شده است، یک‌هزار و ۱۴۲ روستا به اینترنت پرسرعت مجهز می‌شوند و تاکنون ۲۶۷ روستا تجهیز شده و زیرساخت و فونداسیون ۹۰ درصد بقیه سایت‌ها انجام شده‌است.
وی تأکید کرد: در صورت تامین تجهیزات در اسرع وقت ۱۰۰ درصد روستاهای بالای۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند.
وی ادامه داد: تامین زیرساخت‌های خدمات مالی، کشاورزی، آموزش و سلامت جزء تکالیف وزارت ارتباطات در قالب برنامه ششم توسعه کشور است که در این راستا تامین زیرساخت‌های اینترنت پرسرعت برای هوشمندسازی در اولویت کاری اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قرار دارد.
وی تاکید کرد: همچنین در حال حاضر همه شهرهای آذربایجان‌غربی به نسل سوم و چهارم تلفن همراه مجهز شده است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: ۴۰۳ دفتر فعال فناوری اطلاعات روستایی در این استان وجود دارد که ۲۵ دفتر مجوز خود را در سال جدید دریافت کرده‌است.
جلیلی‌نژاد اظهار داشت: درخواست‌های تاسیس دفاتر فناوری اطلاعات به طور ماهیانه توسط پست بانک بررسی و در صورت احراز شرایط مجوز آنها صادر می‌شود که البته محدودیتی برای اعطای مجوز وجود ندارد.
در سال ۱۳۹۰ با تصویب مجلس شورای اسلامی و ابلاغ معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی رییس جمهوری ساختار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان‌ها تغییر کرد و ادارات‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان‌ها به عنوان نماینده تام‌الاختیار وزیر و ناظر بر زیرمجموعه‌های پست، پست بانک و شرکت ارتباطات زیرساخت (بخش دولتی) و شرکت‌های خصوصی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تاسیس شد.
تمامی وظایف سازمان‌های وابسته به وزارت از قبیل سازمان تنظیم مقررات، سازمان فناوری اطلاعات و غیره از طریق این ادارات‌کل در استان‌ها پیگیری می‌شود و در همین راستا وظایف این ادارات‌کل جهت تحقق اهداف بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات در چهار بعد نظارت امنیتی و حفاظتی، نظارت مدیریتی، نظارت برنامه‌ای و نظارت مقرراتی تعریف شده‌است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =