کد خبر: 6129
تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۲
12

بخشدار رودبار قصران خطاب به افرادی که در سکونتگاه های غیردائم خود در منطقه مستقر شدند گفت: تقاضا داریم در راستای قطع زنجیره ویروس کرونا همانند شهروندان بومی قرنطینه خودخواسته خانگی را رعایت کنید.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، سید حبیب موسوی افزود: شهروندان و خانواده های غیربومی که اقامت غیر دائم در بخش دارند، با توجه به شرایط فعلی و سرعت شیوع ویروس کرونا از حضور غیرضروری در معابر، اماکن عمومی و طبیعت منطقه جداً خودداری کنند.

وی تاکید کرد: شهروندان باید به این مهم توجه داشته باشند که امکانات و خدمات منطقه محدود است، لذا از دعوت و پذیرش مهمان در این ایام امتناع ورزند.

این مسئول تصریح کرد: شهرداری ها و دهیاری های تابع نیز موظفند به اجرای این قرنطینه خانگی در محدوده خود نظارت داشته باشند؛ همچنین در صورت مشاهده افرادی که به این امر بی توجهی می کنند تذکر داده و آنها را به منازلشان هدایت کنند. 

وی همچنین خواستار تعامل حداکثری و همکاری نیروی انتظامی و نیروهای مقاومت بسیج با مسئولان شهری و روستایی شد.

بخشدار رودبار قصران اذعان داشت: بدیهی است، نیروی انتظامی در مقابل افرادی که ساختار شکنی می کنند و به دستورالعمل ها توجهی ندارند اقدام قانونی داشته باشد.

رودبار قصران متشکل از شهرهای اوشان- فشم- میگون، شمشک- دربندسر و ۱۶ روستا، یکی از بخش های شهرستان شمیرانات با جمعیتی افزون بر ۱۷ هزار نفر در شمال شرقی پایتخت واقع شده است. این منطقه به دلیل آب و هوایی کوهستانی، طبیعتی بکر، عبور رودخانه جاجرود، وجود مراکز تفریحی، ورزشی و خدماتی متعدد در تمام فصول بویژه روزهای پایانی هفته میزبان گردشگران بسیاری است.

به گزارش ایرنا، دسترسی به این بخش از طریق دو جاده تلو و گردنه قوچک امکان پذیر است که در حال حاضر برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، جاده تلو تا اطلاع ثانوی مسدود و مسافران گردنه قوچک غربالگری کرونا می شوند.
متاسفانه علیرغم تاکیداتی که برای ممانعت از سفرهای غیرضروری می شود، گردنه قوچک از پرترددترین محورهای استان تهران در تعطیلات نوروزی گزارش شده، که ترافیک سنگین این مسیر موجبات نارضایتی ساکنان منطقه که گاهاً برای سفرهای ضروری به تهران مراجعه می کنند را نیز فراهم کرده است.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون در ایران ۲۹ هزار و ۴۰۶ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد، ۱۰ هزار و ۴۵۷ نفر بهبود یافته و ۲ هزار و ۲۳۴ نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =