کد خبر: 6118
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۷
65

فرماندار ساوه گفت: زیرساخت‌های درمانی این شهرستان پاسخگوی بحران و مخاطرات طبیعی نیست.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، علی میرزایی در نشست قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی که از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس با اعضای پدافند زیستی شهرستان برگزار شد به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت اقدامات در حوزه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در ساوه پرداخت و اظهار کرد: نبود تجهیزات کافی و پزشک متخصص در رشته های مختلف پزشکی فرآیند درمان و مقابله با ویروس کرونا در این شهرستان را با چالش مواجه کرده است.

وی به جمعیت بالا و گستردگی اقلیمی شهرستان ساوه به عنوان دومین شهرستان استان مرکزی اشاره کرد و افزود: ساختار جغرافیایی و توپوگرافی ساوه به گونه‌ای است که کنترل و مدیریت در زمان بحران را دشوار کرده است.

فرماندار ساوه در ادامه به بیان اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با کرونا اشاره کرد و افزود: تعطیلی بازار سر پوشیده مجتمع‌های تجاری و اماکن تجمعی، بازار روزها، ضدعفونی و گندزدایی معابر شهری و روستایی از مهمترین اقدامات بوده است.

وی به اجرای طرح مرزبانی زیستی به منظور کنترل مبادی ورودی و خروجی شهرستان اشاره کرد و افزود: ارتقای طرح مرزبانی زیستی با هدف تشدید در کنترل ورودی و خروجی شهرستان ساوه به منظور کاهش شیوع بیماری در محورهای مواصلاتی به قم و تهران از امروز انجام می‌شود.

میرزایی در ادامه به آمار بالای مبتلایان در شهرستان ساوه اشاره کرد و افزود: خوشبختانه طی روزهای اخیر آمار ورودی بیماران کرونایی به مراکز درمانی ساوه کاهش یافته و آمار بهبودیافتگان رشد داشته است.

وی آمار مراجعین به بیمارستان شهید مدرس را بیشتر از بیمارستان شهید چمران اعلام کرد و افزود: با این وجود بیمارستان شهید مدرس پذیرای بیماران غیرکرونایی در بخش های تفکیک شده و مجزاست. همچنین تعداد ۱۰ تخت ICU به ظرفیت بیمارستان شهید مدرس برای درمان بیماران کرونایی افزوده شده است. جذب متخصص ICU و پزشکان متخصص دیگر برای تسریع در درمان و ارائه خدمات مشاوره ای از جمله نیازهای حوزه درمان است.

فرماندار ساوه خواستار حساسیت و آگاهی بخشی بیشتر برای تقویت اقدامات پیشگیرانه شد و افزود: تامین وسایل حفاظت شخصی برای کادر پرستاری و نیز تامین ماسک و اقلام بهداشتی از جمله نیازهاست.

وی در ادامه گفت: در شرایط کنونی برنامه قرارگاه ادامه طرح های گذشته و تشدید قرنطینه‌ها با افزایش ایستگاه‌های سلامت خواهد بود و باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که آمار ساوه افزایش نیابد.

میرزایی همچنین تشدید در  کنترل مبادی ورودی و خروجی، تفکیک آمبولانس بیماران کرونایی از غیرکرونایی و نقطه یابی محورهای استقرار ایستگاه سلامت با پیش بینی ملزومات مورد نیاز  را مورد تاکید قرار داد.

مهدی مصری سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه نیز بر استقرار اکیپ‌های سلامت در اجرای طرح غربالگری با حضور پزشک را مورد تاکید قرار داد و افزود: اعزام افراد مشکوک به مراکز درمانی و درمانگاهی برای تعیین تکلیف و پیگیری پروسه درمان از طریق کلینیک سلامت منجر به کاهش بار مراجعین به بیمارستان شهید مدرس خواهد شد.

برچسب‌ها:

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =