کرونا

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: تمام بازارهای هفتگی در روستاها تعطیل است و دوره‌گردها اجازه ورود به روستاها را ندارند.

به گزارش روستانیوز، ملک‌محمد محمودیان با اشاره به اقدامات دفتر امور روستایی، دهیاری و بخشداری‌های چهارمحال و بختیاری در پی شیوع کرونا ویروس در کشور، اظهار کرد: دستورالعمل‌های بهداشتی و مصوبات ستاد کرونا به دهیاری‌ها، بخشداری‌ها و شوراهای اسلامی شهر و روستا ابلاغ شد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری چهارمحا و بختیاری افزود: با همکاری دهیاری‌ها اکیپ‌های کنترل ورود و خروج از روستاها در ورودی مستقر شده و تب‎سنجی شبانه‌روزی در حال انجام است، همچنین بنرهای آموزشی و هشداردهنده در مورد کرونا ویروس در روستاها نصب شده است.

وی با بیان اینکه ورود افراد غیربومی به روستاها کنترل می‌شود، گفت: تمام بازارهای هفتگی در روستاها تعطیل است و دوره‌گردها اجازه ورود به روستاها را ندارند.

محمودیان خاطرنشان کرد: کارشناسان بهداشت محیط در روستاها به مردم آموزش‌های لازم در خصوص پیشگیری از شیوع کرونا ویروس را می‌دهند، همچنین مواد ضدعفونی و گندزدایی در درب منازل روستاها توزیع می‌شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به گندزدایی اماکن و معابر عمومی در روستاها توسط دهیاری و بسیج، توضیح داد: توجه ویژه‌ای به جمع‌آوری پسماندها در روستاها صورت می‌گیرد و نظافت روستا نیز به صورت مستمر در حال انجام است.

وی از تعطیلی تمامی مراسمات عروسی و ترحیم در روستاها خبر داد و افزود: نمازهای جماعت نیز در حسینیه‌ها و مساجد برگزار نمی‌شود.

محمودیان با بیان اینکه موارد مطرح شده در ۷۰ درصد روستاهای دارای دهیاری انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: یک کانال ارتباطی برای ارتباط دهیاران و سایر افراد روستا برای اطلاع‌رسانی نکات بهداشتی در هر روستا تشکیل شده است، همچنین دهیاری‌ها اقدامات روزانه خود را از طریق فضای مجازی روزانه به دفتر امور روستایی، دهیاری و بخشداری‌های اطلاع‌رسانی می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =