کد خبر: 6110
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵
کرونا

فرمانده هنگ مرزی آستارا از آغاز عملیات ضدعفونی و گندزدایی معابر روستاها توسط نیروهای مرزبانی، با هدف پیشگیری از شیوع بیماری کرونا خبر داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، سرهنگ نوذر مرادی اظهار کرد: عملیات ضدعفونی معابر امروز از روستای عنبران آغاز شد و در روستاهای باغچه سرا، قلعه و عباس آباد ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: مشارکت دهیاران و بخشداران ضروری است و اهالی در زمان ضدعفونی، به تعطیلی مغازه ها اقدام و از پارک خودروها در حاشیه راه ها خودداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: با کمک و مساعدت همه، مردم، نهادها و ارگان ها به زودی این بیماری در شهرستان آستارا ریشه کن خواهد شد و نیروهای مرزبانی از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود و در معمولی‌ترین حالت، باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به بیش از ۱۵۰ کشور از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت کرده است.

دوره نهفتگی نسبتا طولانی این بیماری تنفسی مرگ‌ بار از چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می‌شود مبتلایان تا پیش از بروز علایمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در ۲ بخش و ۶۲ روستا در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.​

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =