کد خبر: 6106
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶
همکاری

جمعی از شهروندان گتوند، صالح شهر، ترکالکی، جنت مکان، سماله و روستاهای شهرستان گتوند در قالب گروه‌های جهادی و مردمی در کنار سایر دستگاه‌های اجرایی به صورت شبانه روزی در حال ضدعفونی خیابان‌ها و اماکن عمومی هستند.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان مشکلاتی را برای دولت‌ها و مردم بوجود آورده است؛ مشکلاتی که شاید دولت به تنهایی قادر به رفع آنها نباشد.

هر سال در این ایام مردم گتوند خود را برای آغاز سال جدید آماده می‌کردند و به تکاپو می‌افتادند ولی امسال شرایط به گونه دیگری است. 

هرکس هرکاری از دستش بر می‌آید برای مقابله با کرونا انجام می‌دهد؛ یکی در حال ضدعفونی خانه و دیگری در قالب گروه‌های جهادی تلاش می‌کند.

بنا به گفته دبیر ستاد مبارزه با ویروس کرونا در گتوند بیش از یکصد نفر از جوانان و تعدادی از انجمن‌های مردم نهاد از جمله فعالان اجتماعی شهر گتوند در این کار مشارکت دارند و از روز نخست شیوع ویروس کرونا در این شهرستان، عملیات ضدعفونی و گندزدایی معابر و خیابان‌ها و اماکن عمومی را با تشکیل ۱۲ تیم جهادی آغاز کرده‌اند.

توزیع ۴۰ بسته اقلام بهداشتی بین نیازمندان گتوند

غلامرضا مهدی‌پور اظهارداشت: عملیات ضدعفونی با هماهنگی فرمانداری، شبکه بهداشت و درمان، شورای اسلامی شهر گتوند، ناحیه مقاومت بسیج گتوند و اداره اوقاف و امورخیریه به صورت مردمی در حال انجام است.

وی افزود: تمام معابر و خیابان‌های سطح شهر، اماکن عمومی، عابربانک‌ها، بازار، ادارات و دستگاه‌های اجرایی ضدعفونی و گندزدایی شده‌اند.دبیر ستاد مردمی مبارزه با ویروس کرونا به تهیه و توزیع اقلام بهداشتی اشاره کرد و گفت: برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ۴۰ بسته اقلام بهداشتی به همت خیرین جمع آوری و بین خانواده‌های نیازمند توزیع شد.

دبیر ستاد مبارزه با ویروس کرونا در گتوند افزود: مردم گتوند می‌توانند کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را به  محل سابق اداره پست شهرستان گتوند تحویل دهند.

وی از همکاری نهادها و دستگاه‌های اجرایی و مشارکت مردم در ضد عفونی و گندزدایی معابر و اماکن عمومی تشکر و قدردانی کرد.

ضدعفونی معابر و اماکن عمومی جنت مکان

مسئول موکب حضرت موسی بن جعفر(ع) شهر جنت مکان گتوند نیز به خبرنگار ایرنا گفت: به همت این موکب مردمی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا معابر، خیابان‌ها و اماکن عمومی این شهر در چند مرحله به صورت شبانه‌روزی ضد عفونی و گندزدایی شدند.

میلاد طریفی با بیان اینکه بیش از ۱۵ نفر در این کار مشارکت دارند، افزود: تمام اقلام، تجهیزات و هزینه‌های ضد عفونی معابر، خیابان‌ها و اماکن عمومی شهر جنت مکان به صورت صد درصد مردمی تامین شده است.

وی بر رعایت توصیه‌های بهداشتی و ماندن در خانه به جز موارد ضروری تاکید کرد و ادامه داد: علاوه بر ضد عفونی و گندزدایی چند بسته اقلام بهداشتی شامل صابون، دستکش و بروشور در بین برخی از خانواده‌ها توزیع شد، ضمن اینکه اقدامات پیشگیرانه ویروس کرونا نیز برای شهروندان آموزش داده شد.

طریفی گفت: موکب حضرت موسی بن جعفر(ع) شهر جنت مکان گتوند علاوه بر برگزاری آیین‌های عزاداری در امدادرسانی به هموطنان در سیل و زلزله و محرومیت زدایی نیز فعالیت داشته است.

گندزدایی اماکن عمومی بخش عقیلی

مسئول گروه جهادی حوزه مقاومت بسیج امام حسن مجتبی (ع) شهرترکالکی گتوند نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به فعالیت شبانه روزی این گروه جهادی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: ضد عفونی ساختمان آستان مقدس امامزاده محمد بن زید (ع)، پارک‌ها، اماکن عمومی، معابر و خیابان‌ها در شهرها و برخی از روستاهای بخش عقیلی گتوند با تشکیل سه تیم انجام شد و به صورت مستمر ادامه دارد.

سید موسی عسکری با بیان اینکه بخش زیادی از هزینه‌های ضد عفونی و دیگر اقدامات برای پیشگیری از ویروس کرونا از کمک‌های مردمی جمع آوری شده است، اضافه کرد: علاوه بر ضدعفونی و گندزدایی، نیروهای این گروه جهادی به همراه دیگر نهادها و دستگاه‌های اجرایی در ایستگاه تب سنجی در ورودی بخش عقیلی گتوند فعالیت می‌کنند.

توزیع چهار هزار ماسک رایگان در بخش عقیلی گتوند

مسئول گروه جهادی حوزه بسیج امام حسن مجتبی(ع) ترکالکی گتوند گفت: تاکنون بیش از چهار هزار ماسک بهداشتی که توسط بانوان بسیجی در یک‌ کارگاه خیاطی در شهر ترکالکی تهیه می‌شود، به صورت رایگان از سوی این‌ گروه جهادی به مردم منطقه اهدا شده است. 

وی افزود: علاوه بر این اقدامات تبلیغات محیطی، توزیع بروشور و ارائه آموزش‌های بهداشتی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به مردم انجام شده است.

به گزارش ایرنا در دیگر شهرها و روستاهای شهرستان گتوند عملیات ضد عفونی و گندزدایی به همت نیروهای مردمی، سپاه و بسیج، شبکه بهداشت و درمان، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، شوراهای اسلامی شهر و روستا و دیگر دستگاه‌های اجرایی برای مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در حال اجرا است.

نتیجه آزمایش سه بیمار از ۱۶ بیمار مشکوک به ویروس کرونا در گتوند مثبت اعلام شده که ۲ نفر از این افراد در بیمارستان بزرگ دزفول فوت کرده‌اند.

ویروس کرونا یا کووید ۱۹ نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از یکصد کشور سرایت کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =