کد خبر: 6105
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲
سهولان

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: غار آبی سهولان به منظور جلوگیری از آلودگی و شیوع بیماری کرونا به مدت ۲ ماه تعطیل است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ارنا، فاروق سخنور افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا و امکان ورود ویروس به غار سهولان و امکان باقی ماندن آن در محیط سرد و مرطوب، خدمات‌رسانی در این غار تا پایان اردیبهشت متوقف شده است.

وی ادامه داد: هموطنانی که قصد بازدید از غار آب سهولان را دارند، پس از اتمام مدت زمان تعطیلی می‌توانند به این مکان مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: به واحدهای اقامتی و بوم‌گردی این روستا نیز از سوی نهادهای متولی هشدارهای لازم داده شده است که از پذیرش مهمانان خودداری کنند زیرا در صورت انجام این کار اماکن آنها پلمب خواهد شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد همچنین از تعطیلی سایت پرنده‌نگری تالاب کانی‌برازان خبر داد و اضافه کرد: این مکان نیز به مدت ۲ ماه غیرفعال بوده و مسافران از بازدید این سایت و تالاب خودداری کنند.

غار سهولان یکی از مهمترین غارهای آبی ایران است که با مساحت ۲ هکتار جزو آثار طبیعی ملی به شمار رفته و جزو مناطق چهارگانه کشور است؛ که در ۴۲ کیلومتری شهرستان مهاباد و در مسیر مهاباد به بوکان واقع شده است.

تالاب بین‌المللی کانی‌برازان مهاباد با وسعتی افزون بر ۹۱۰ هکتار یکی از مهمترین تالاب‌های اقماری جنوب دریاچه ارومیه و باارزش‌ترین زیستگاه‌های انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی مهاجر و بومی در شمال غرب کشور به شمار می‌رود.

براساس آخرین آمار، از ابتدای شیوع بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی ۲۲۴ نفر به این بیماری مبتلا شده‌ و از این تعداد ۱۲ نفر تاکنون فوت کرده‌اند که این آمار نشان‌دهنده ورود استان به وضعیت قرمز در خصوص این بیماری است.

طبق آخرین آمار کشوری نیز ۱۴ هزار و ۹۹۱ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۸۵۳ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =