کد خبر: 6099
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲
روستاي ياسه‌چاي

فرماندار ابهر بر ضرورت توجه جدی به روستاها و پرهیز از سفر به این مناطق در مبارزه با بیماری کرونا تاکید کرد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، وجیه‌الله نوروزی شامگاه دیروز (۲۶ اسفند) در جلسه ستاد پیشگیری از کرونا در ابهر، گفت: بیماری کرونا با کسی شوخی نداشته و می‌تواند همه اقشار جامعه را درگیر خود کند.

وی با تاکید بر این‌که همه مردم باید این بیماری را جدی بگیرند، ادامه داد: اصل موضوع در مبارزه با بیماری کرونا آن است که این بیماری را باور کنیم.

نوروزی با اشاره به این‌که متاسفانه باور جدی گرفتن کرونا در بین بسیاری از افراد جامعه ایجاد نشده و برخی فکر می‌کنند که به این ویروس مبتلا نخواهند شد، افزود: تغییر این طرز تفکر غلط، نیازمند فرهنگ‌سازی از طریق آموزش است که فرهنگ‌سازی را باید هر کس از خود و خانواده‌اش آغاز کند.

وی با تاکید بر ضرورت توجه ویژه به روستاها در امر مبارزه با بیماری کرونا، یادآور شد: متاسفانه برخی از افراد با سفر به روستاها، سلامت روستاییان را به مخاطره می‌اندازند.

این مسئول با بیان این مطلب که نباید با اطلاع‌رسانی‌های غلط، ترس به جان مردم انداخت، تصریح کرد: استرس یکی از اموری است که موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن شده و در نتیجه افراد را مستعد بیماری کرونا می‌کند.

وی با بیان این‌که مردم باید با در خانه ماندن زنجیره انتقال ویروس کرونا را بشکنند، یادآور شد: با این کار علاوه بر حفظ سلامت خود و جامعه به حقوق دیگران نیز احترام می‌گذاریم.

فرماندار ابهر تأکید کرد: اگر مردم کرونا را باور نکرده و همکاری لازم را برای ریشه‌کنی این بیماری نداشته باشند، این ویروس نحس از جامعه رخت بر نمی‌بندد.

وی با اشاره به جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای مبارزه با بیماری کرونا، تصریح کرد: برای جلوگیری از موازی‌کاری این کمک‌ها باید در یک حساب متمرکز جمع‌آوری شده و به صورت هدفمند هزینه شود.

این مسئول با اشاره به همراهی خیرین در خرید دستگاه‌های تنفس مصنوعی برای بیماران کرونایی ابهر، یادآور شد: این دستگاه نقش قابل توجهی در ادامه حیات بیماران کرونایی دارد.

فرماندار ابهر در ادامه از راه‌اندازی نقاهت‌گاه برای بیماران بهبودیافته در ابهر خبر داد و افزود: برای تجهیز این نقاهت‌گاه نیز می‌توان از ظرفیت خیرین بهره گرفت.

وی با اشاره به این‌که از شهروندان درخواست می‌شود پذیرای هیچ مهمانی از شهرهای دیگر نباشند، یادآور شد: عید همه ما ایرانیان باید به بعد از شکست بیماری کرونا موکول شود.

نوروزی با اشاره به تولید ماسک در ابهر، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تولید ماسک در مرکز فنی و حرفه‌ای خواهران، تولیدی‌های کفش هیدج و توسط بسیاری از سازمان‌های مردم‌نهاد دیگر در حال انجام است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =