کد خبر: 6092
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴
جمارانی

ناصر جمارانی، کسب و کار بیمه را در چشم انداز اقتصادی محوری خواند وافزود؛ بیمه در رشد و شکوفایی اقتصاد شهری ،استانی و اشتغال پایدار نقش محوری دارد

به گزارش روستانیوز، ناصر جمارانی کارشناس اقتصادی، چتر حمایتی بیمه ای ، لازمه رشد و شکوفایی کسب وکار خرد و بازار مالی درایران و کشورهای در حال توسعه دانست وافزود؛ اقتصاد بدون پشتوانه بیمه ای  بی معناست .

جمارانی مولفه های منفعت اقتصادی و پوشش بیمه پیشرفته را همراستا دانست وافزود؛  درکشورهای پیشرفته دنیا کسب وکار های خرد ازپوشش بیمه های گسترده تری برخوردار می باشند 
 این کارشناس اقتصادی بیان کرد ؛ اهمیت و کارکرد بیمه در نظام های گوناگون اقتصادی و اجتماعی اعم از اقتصادهای  توسعه نیافته ، در حال توسعه و یا توسعه یافته تفاوت ملموسی با یکدیگر دارند  

جمارانی بااشاره به موانع پیشرو در صنعت بیمه بیان کرد: یکی از مهمترین موانع توسعه اقتصادی در کشورهای در حال توسعه کمبود سرمایه است. همین سرمایه کم نیز بدلیل نبود فرهنگ سرمایه گذاری ، صرف فعالیتهای غیراقتصادی می شود.

وی تصریح کرد: صاحبان کسب وکارهای خرد باید با بهره وری از صنعت بیمه سرمایه های کوچک  را در جهت سرمایه گذاری در تولید هدایت نمایند.

جمارانی بابیان اینکه صنعت  بیمه ایران باید بازارهای منطقه ای را هدف بگیرد ،افزود: تحقق این امر نیازمند به بسترسازی بوده و هم افزایی سرمایه گذاران و متولیان بیمه می تواند  دستاوردهای چشمگیری  را در پی داشته باشد.  

 جمارانی با بیان اینکه  بیمه درفرهنگ غنی وکهن ایران متجلی بوده است تصریح کرد: به نظر بنده بیمه در شکل سنتی خود نوعی از همیاری اجتماعی وارامش خاطر و اینده نگری  به منظور سرشکن کردن زیان فرد یا افراد معدود، بین همه‌ی افراد گروه یا جامعه  است. 
این کارشناس اقتصادی گفت: از گذشته تاکنون  مردم این مرز و بوم با الهام از تعالیم اسلامی و فرهنگ نیاکان خود برای کمک به جبران خسارت‌های ناخواسته که برای  هموطنان پیش میآید، فعال و پیشگام بوده‌اند.
 جمارانی همچنین به ضرورت پوشش بیمه همگانی در دنیای  اقتصاد اشاره و تصریح کرد ؛ با ورود به دنیای دیجیتالی واقتصاد دیجیتالی نقش،بیمه یک ضرورت انکار ناپذیر بوده فی الواقع  بهایی است که برای رهایی از عدم اطمینان خاطر  می‌پردازیم.

وی گفت : در اقتصاد پیشرفته دنیاکشورها بیمه‌ها را به عنوان ستون فقرات سرمایه‌گذاری می‌شناسند و شکوفایی آن‌ها را ضامن ثبات و پایداری تولید می‌دانند.

جمارانی افزود: شرکت های بیمه و در مجموع صنعت بیمه در هر کشور، از مهم ترین نهادهای مالی فعال در بازارهای مالی، به ویژه بازار سرمایه است که علاوه بر تأمین امنیت فعالیت های اقتصادی، می تواند از طریق ارائه خدمات بیمه ای، نقش بسیار اساسی و تعیین کننده ای در تحرک و پویایی بازارهای مالی و تأمین وجوه قابل سرمایه گذاری در فعالیت های اقتصادی داشته باشد.
جمارانی خواستار نگاه نوین به فرهنگ اقتصاد بیمه ای درایران شد  وتاکید کرد ؛ این امر موجود موجب شده است تا صنعت بیمه امکان رشد لازم و کافی را در کشور به دست نیاورد
وی تاکید کرد: برای افزایش تولید ناخالص ملی و توزیع مناسب ثروت باید شاهد توسعه سرمایه گذاری ها در بخش های مختلف اقتصادی باشیم و این امر با فعالیت گسترده بانک، بیمه و بورس محقق می شود.

وی با بیان اینکه بیمه به تجهیز پس‌اندازها کمک می‌کند افزود؛ اندسته از کشورهایی که پس‌انداز بیشتری دارند، سریع‌تر رشد می‌یابند 

وی افزود: شرکتهای بیمه ای به موجب ماهیتشان از جمله نهادهای مهم و محوری مالی هستند که علاوه بر تأمین امنیت فعالیت های اقتصادی، از طریق ارائه خدمات بیمه ای می توانند نقش بسیار اساسی و تعیین کننده ای در تحرک و پویایی بازارهای مالی و تأمین وجوه قابل سرمایه گذاری فعالیت های اقتصادی داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =