مونسان

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در بیانیه‌ای ضمن دعوت مردم برای سفر نرفتن و در خانه ماندن برای مقابله با کرونا، از تمهیدات ویژه سفر برای هم‌وطنان بعد از فروکش کردن شیوع این بیماری خبر داد.

به‌گزارش روستانیوز به‌نقل از میراث‌آریا، متن بیانیه علی‌اصغر مونسان خطاب به هموطنان به‌ شرح زیر است: بی‌تردید مهم‌ترین انگیزه سفر و گردشگری کمک به ارتقای سلامت جسمی و روحی انسان‌هاست و در جایی که احساس خطر و نا امنی وجود دارد خودبه‌خود موضوع سفر تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد. بر همین سیاق شیوع ویروس کرونا موجب کاهش و حتی حذف سفر به‌صورت مقطعی شده تا سلامت جوامع حفظ شود.

 در بخش دیگر این بیانیه آمده است: اینجانب به‌عنوان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ضمن قدردانی از همراهی روزافزون مردم فهیم کشورمان، از عموم مردم می‌خواهم با خودداری از سفر، نوروز ۹۹ را در کنار اعضای خانواده در منزل با صحت و سلامتی سپری کنند. بی‌تردید ایران اسلامی از این بحران با سربلندی بیرون خواهد آمد و این قول را به مردم صبور کشورمان می‌دهم که پس از شکست کرونا شرایط خوبی در شأن ملت بزرگوار ایران برای موجی از سفرهای نشاط‌انگیز فراهم خواهیم کرد.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون هشت‌هزار و ۴۲ نفر در کشور به‌طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و ۲۹۱ نفر به‌علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌اند و همچنین دوهزار و ۷۳۱ نفر بهبود یافته‌اند.

کیانوش جهانپور گفت: خوشبختانه تا کنون دوهزار و ۷۳۱ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده‌اند و روند بهبودی و ترخیص این بیماران افزایش قابل‌ملاحظه‌ای داشته است.

جهانپور درباره تعداد کل بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در کشور به تفکیک استان‌ها گفت: تهران دوهزار و ۱۱۴ نفر، قم ۷۵۱ نفر، گیلان ۵۲۴ نفر، اصفهان ۶۱۸ نفر، البرز ۳۳۹ نفر، مازندران ۸۸۶ نفر، مرکزی ۴۱۶ نفر، قزوین ۲۵۷ نفر، سمنان ۲۲۱ نفر، گلستان ۱۷۹ نفر، خراسان رضوی ۲۲۲ نفر، فارس ۱۵۱ نفر، لرستان ۱۷۶ نفر، آذربایجان شرقی ۱۴۶ نفر، خوزستان ۱۱۰ نفر، یزد ۱۲۷ نفر، زنجان ۷۹ نفر، کردستان ۷۸ نفر، اردبیل ۹۱ نفر، کرمانشاه ۵۱ نفر، کرمان ۴۰ نفر، همدان ۷۷ نفر، سیستان و بلوچستان ۴۰ نفر، هرمزگان ۶۹ نفر، خراسان جنوبی ۵۱ نفر، خراسان شمالی ۳۴ نفر، چهارمحال و بختیاری ۳۷ نفر، ایلام ۵۶ نفر، آذربایجان غربی ۷۳ نفر، کهگیلویه و بویراحمد ۱۱ نفر و بوشهر ۱۸ نفر از ابتدا تاکنون به‌طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =