صادرات

نایب‌رئیس اتاق اصناف تهران در خصوص تأثیر شیوع بیماری کرونا و بسته‌شدن مرزهای زمینی کشورهای همسایه بر اقتصاد ایران اظهار داشت: اگرچه ممکن است این مسأله اثراتی جزئی داشته باشد، اما به‌نظر من اتفاق خاصی برای اقتصاد کشور نخواهد افتاد. باوجوداین شاهدیم که خودمان کمی این مسأله را سخت کرده‌ایم و در این رابطه نگرانی‌هایی ایجاد شده است.

خسرو ابراهیمی‌نیا در گفت‌وگو با «روستانیوز» گفت: شخصاً ۱۰ سال پیش در بحث آنفلوآنزای مرغی که حادتر از بحث بیماری کرونا بود، حضور داشتم و شاهد بودم که این بیماری به‌خوبی مدیریت و جمع شد، پس درمورد بیماری کرونا نیز جای نگرانی نیست.
ابراهیمی‌نیا افزود: خوشبختانه وزارت بهداشت و حاکمیت درمورد بیماری کرونا اقتدارش را نشان داده و باید بدانیم که اتفاقاً در بحث بهداشت، یکی از کشورهایی هستیم که بالاتر از سطح استاندارد جهانی موارد را رعایت می‌کنیم. 
وی خاطرنشان کرد: با توجه به رشد کیفی و کمی بهداشت در کشور، شاهدیم که ایران در برخورد با بیماری‌های اپیدمی با قدرت و سرعت آن‌ها را مهار کرده است. کرونا نیز یکی از این موارد است؛ لذا اگر خودمان را حساس نکنیم، اتفاق خاصی نمی‌افتد.
این مقام مسئول تصریح کرد: به‌عنوان کسی که مسئولیتی در رابطه با اصناف دارم، در تبادلات، جنب‌وجوش و فعالیت‌های روزمره احتیاط مردم را می‌بینم، اما هیچ رکودی را شاهد نیستم.
ابراهیمی‌نیا درخصوص وضعیت فعلی صادرات کشور نیز گفت: درحال‌حاضر صادرات داریم و مرزهای غربی ما همه با اعمال شرایطی باز است؛ البته احتیاط‌هایی درخصوص افراد و کالاهایی که وارد کشور یا خارج می‌شود وجود دارد و این وظیفه حاکمیتی است، اما این‌که ممنوعیت صادراتی وجود داشته باشد، این‌گونه نیست.
وی تأکید کرد: با توجه به این‌که وضعیت اقتصادی ما قوی است و به‌خصوص طی دو سال گذشته در حد قابل‌قبولی تولید داشته‌ایم، رونق تولید را هم داریم و صادرات هم ادامه دارد؛ بنابراین جای نگرانی نیست.

گزارش از فهیمه تماشایی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =