نوغانداری

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: با توجه موفقیت‌آمیز بودن اجرای طرح توسعه نوغانداری در همدان، پنج‌هزار سبد تخم نوغان میان متقاضیان استان همدان  توزیع خواهد شد.

به‌گزارش روستانیوز، علیرضا قراگوزلو با تأکید بر گسترش صنعت نوغانداری در استان همدان گفت: صنعت نوغانداری دارای پتانسیل فراوان جهت اشتغال‌زایی و درآمدزایی برای بهره‌برداران این صنعت است.
وی افزود: سازمان جهاد کشاورزی استان همدان جهت گسترش صنعت نوغانداری در استان و یاری‌رسانی به بهره‌برداران این صنعت طرحی را از سال ۹۴ آغاز کرده که شامل آموزش بهره‌برداران و نیز توزیع نهال توت و تخم نوغان در میان آن‌ها است. بر این اساس، سازمان جهاد کشاورزی همدان به صورت منظم اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی برای متقاضیان کرده که موجب تعمیق و گسترش این صنعت در استان شده است.
قراگوزلو اظهار داشت: در سال جاری چهار هزار اصله و از سال ۹۴ تا کنون ۲۰ هزار اصله  نهال توت در بین بهره‌برداران در سطح استان توزیع شده است. همچنین در اردیبهشت ماه سال آینده پنج هزار سبد تخم نوغان نیز در میان متقاضیان توزیع خواهد شد.
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان همدان طرح گسترش نوغانداری در استان را موفقیت‌آمیز دانست و عنوان کرد: این صنعت ظرفیت بالایی جهت کارآفرینی و درآمدزایی به خصوص برای روستاییان و افراد با سرمایه اندک دارد و شاغلان این بخش با سرمایه اندک می‌توانند به درآمد قابل قبولی دست یابند.

گزارش از فهیمه تماشایی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =