مقدسی

رئیس هیئت‌ مدیره انجمن صنفی گاوداران گفت: مهم‌ترین کار وزیر آینده، اگر بتواند انجام بدهد، این است که تمام مسئولیت‌های تنظیم بازار را از دولت بگیرد و خود آن‌ها را عهده‌دار شود تا به این ترتیب تعیین قوانین و مقررات، انجام صادرات، واردات و همچنین نظام تعرفه‌ای مربوط به کالاهای بخش کشاورزی در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار بگیرد.

سیداحمد مقدسی در گفت‌وگو با «روستانیوز» اظهار داشت: در‌حال‌حاضر ستادی به‌نام ستاد تنظیم بازار داریم که ۴۰ سال است همه دستگاه‌های نظارتی و اجرایی کشور عضو آن هستند. با وجود این می‌بینیم که نظر وزارت جهاد کشاورزی را که خود متولی تولید است، قبول ندارد و به نظر سایر دستگاه‌ها ازجمله سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان استناد می‌کند.
مقدسی افزود: سوال این است وزارتخانه‌ای که خود متولی تولید است، چرا نباید ستاد تنظیم بازار در اختیارش باشد تا به‌ترتیب خود تولید کرده و قیمت‌گذاری کند، خود اجازه واردات و صادرات بدهد و خود تعرفه وضع کند و تعرفه بردارد.
وی خاطرنشان کرد: اگر وزیر آینده بتواند تنظیم بازار محصولات غذایی را به وزارتخانه بازگرداند و در این حوزه تخصصی فعالیت کند، نام خود را ماندگار خواهد کرد؛ چراکه درحال‌حاضر در جلسات ستاد تنظیم بازار ۱۴ نفر حضور دارند که یکی از آن‌ها وزیر جهاد کشاورزی است؛ پس مسلماً هر طرحی را به جلسه ببرد، رأی نمی‌آورد.
مقدسی تصریح کرد: برای مثال درحال‌حاضر گوشت گوساله روی دست دامدار مانده و وزارت صمت اجازه صادرات نمی‌دهد یا صادرات شیر خشک را ممنوع کرده‌اند و پس از یک‌سال و نیم دوندگی با مکافات بسیار توانسته‌ایم برای ۱۰ هزار تن مجوز صادرات بگیریم؛ البته این درحالی‌که است که سعی داشتند برای صادرات این میزان شیرخشک نیز تعرفه بگذارند، به این معنا که این میزان هم صادر نشود، چرا باید این‌گونه باشد؟
وی اظهار داشت: ما تشکل‌ها بازوان توانمند وزارتخانه و در کنارشان هستیم تا بتوانیم قیمت تمام‌شده محصولاتمان را پایین بیاوریم که اجحافی در حق مصرف‌کننده نشود؛ بنابراین اگر ستاد تنظیم بازار در اختیار وزارت جهاد کشاورزی باشد، می‌توانیم کمک کنیم زنجیره‌های تولید شکل بگیرند و واسطه‌گری‌ها به حداقل برسد.
رئیس هیئت ‌مدیره انجمن صنفی گاوداران درخصوص وزیر آینده نیز گفت: من با خاوازی تا کنون کار اجرایی نکرده‌ام، اما وصف او را زیاد شنیده‌ام. او در بخش تحقیقات فعال بوده و علاوه‌برآن توانمند و جوان است. امیدوارم پس از تصدی این پست سایر دستگاه‌های دولتی مانع کار او نشوند و بتواند به‌خوبی کار کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =