مقدسی

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی گاوداران با اشاره مشکلاتی که در زمینه تأمین و نیز قیمت بالای برخی از نهاده‌های دامی وجود دارد، گفت: دو نهاده ذرت و جو ‌نقش بسیار مهمی در تأمین خوراک دام دارند که متأسفانه دامداران این روزها مجبورند آن‌ها را با قیمت بالا تهیه کنند. قیمت مصوب هر کیلوگرم جو و ذرت یک‌هزار و ۳۵۰ تومان است که اکنون در بازار آزاد بالای دو هزار تومان عرضه می‌شود.

احمد مقدسی در گفت‌وگو با «روستانیوز» افزود: این درحالی است که میزان دومیلیون تن ذرت به‌دلیل عدم تأمین ارز در بنادر رسوب کرده است که اگر این ارز تأمین شود، مشکل تأمین ذرت تا حد زیادی برطرف خواهد شد. 
وی در رابطه با کمبود نهاده جو نیز گفت: براساس مصوبه وزارت جهاد کشاورزی، عرضه نهاده جو باید در سامانه بازارگاه انجام شود. همچنین اعتبار فروش نهاده جو توسط شرکت‌های تأمین‌کننده جو تا پایان اسفند مشروط به پیش‌فروش است. شرکت‌های تأمین‌کننده جو باید واردات و معاملات این محصول را فقط به شرط این‌که جو را پیش‌فروش کرده باشند، انجام دهند؛ در غیر این صورت معاملات آن‌ها ابطال می‌شود. یکی دیگر از شروط انجام معاملات شرکت‌های تأمین‌کننده جو تا ۲۹ اسفندماه سال جاری این است که بتوانند محصول را به خریدار تحویل دهند؛ در غیر این صورت امکان اجرای معامله بعد از این تاریخ مقدور نیست.
مقدسی ادامه داد: پیش‌تر سویا وارد بازارگاه شده بود و نتایج آن نیز مثبت بود، اما ورود جو به این سامانه به زمان بیش‌تری نیاز داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =