دام

مدیرکل دامپزشکی استان همدان گفت: تا کنون موردی و مستندی دال بر انتقال کرونا ویروس از دام های اهلی و خانگی به انسان مشاهده نشده است.

به گزارش روستانیوز، محمودرضا رسولی افزود: هر چند شباهت این ویروس با ویروس بدن خفاش تا حدود ۹۵ درصد گزارش شده است اما خوشبختانه با توجه به استفاده مردم از غذای حلال تا کنون موردی از انتقال این ویروس از دامهای اهلی و خانگی به انسان در استان و کشور گزارش نشده است.
وی با تاکید بر اینکه در عین حال رعایت موازین بهداشتی از سوی تولیدکنندگان و عرضه کنندگان مواد پروتئینی از جمله گوشت سفید و قرمز، شیر و تخم مرغ بسیار ضروری است، گفت: از شهروندان عزیز درخواست داریم به هنگام خرید این قبیل مواد پروتئینی دقت لازم را داشته و در صورت مشاهده عدم رعایت موازین بهداشتی مورد را سریعاً به واحدهای دامپزشکی گزارش کنند.
رسولی با اظهار اینکه رعایت موازین بهداشتی در خصوص کرونا ویروس در قالب دستورالعملی به تمامی واحدهای ذیربط استان ابلاغ شده است، گفت: در صورت مبتلا بودن شاغلان عرصه تولید و عرضه مواد خام دامی به کرونا، این ویروس قابل انتقال است و شهروندان باید در هنگام خرید توجه به موازین بهداشتی را معمول دارند.
وی در خصوص عرضه مواد خام دامی در فروشگاه های بزرگ گفت: براساس ماده ۳۴ قانون برنامه ششم مسئولیت این مراکز به عهده دستگاه های ذیربط بوده اما این به معنای عدم مداخله ما در این مراکز نیست و موارد را با جدیت رصد می کنیم.
مدیرکل دامپزشکی استان در پاسخ به پرسشی با اظهار اینکه پرونده خاصی در رابطه با تخلفات ناشی از کرونا ویروس در این اداره کل تشکیل نشده، گفت: در ۱۱ ماه گذشته با انجام حدود ۹۶ هزار مورد بازرسی از واحدهای ذیربط در مجموع ۵۱۳ تن مواد خام دامی غیرقابل مصرف ضبط و معدوم شده و در این ارتباط ۶۴۶ مورد به مراجع قضایی معرفی شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =