سعدی نقشبندی

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان گفت: رسانه‌ها، سازمان‌های مردم‌نهاد و بخش خصوصی در فرهنگ سازی برای حفظ و پایداری اراضی ملی نقش مهم و ارزشمندی دارند.

به گزارش روستانیوز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، سعدی نقشبندی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کردستان بااشاره به نقش پر اهمیت رسانه در پیشگیری بیماری کرونا اظهار کرد :در کنار کادر درمان، رسانه ها نقش پررنگ تری در پیشگیری، درمان و آموزش مقابله با این بیماری ایفا می کنند.
وی افزود:دشمنان ما در حال حاضر با سوء استفاده از موقعیت فعلی کشور قصدشان ایجاد تشویش و نگرانی برای مردم است باید با اگاهی رسانی دقیق نسبت به رفع نگرانی مردم اقدام کرد.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان گفت: چند روز پیش برای اجرای چاله کنی کوه ابیدر برای اجرای غرس نهال در هفته منابع طبیعی متاسفانه رسانه های معاند با انتشار اخبار کذب سعی در تشویش مردم داشتند که شفاف سازی این مهم به عنوان یک اولویت در جلوگیری از توقف این چاله کنی ها بجا و ارزشمند بود.
نقشبندی در ادامه  تاکید کرد:در راستای اجرای  جنگل کاری و غرس نهال،  بیماری کروناهیچ تاثیری نداشته و اقدامات غرس نهال با نظارت و دقت کامل منابع طبیعی و آبخیزداری همچنین شبکه بهداشت استان انجام می شود.
وی خاطرنشان کرد‌: این کار روز سه شنبه ۲۰ اسفند در ضلع جنوبی پارک کودک بامشارکت مردم و حضور مسئولان استانی انجام  می‌شود.
وی درادامه عنوان کرد:بیشترین اقدامات انجام شده در توسعه جنگلکاری براساس سه اصول حفرچاله های استاندارد، غرس اصولی نهال و مواظبت و نگهداری انجام می شود.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان در ادامه با تاکید بر نقش پراهمیت سازمان‌های مردم‌نهاد و بخش خصوصی در توسعه جنگل کاری استان اظهار داشت :انجمن های فعال در این حوزه موفق و همراه منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوده و بخش مهمی از این اقدامات به ویژه حفظ و نگهداری عرصه‌های جنگلی با مشارکت آنها انجام می شود.  
وی یادآورشد: در راستای جلوگیری از کانون های ریزگرد و بیابان زدایی بخش مهمی از اعتبارات تخصیصی به زاگرس اختصاص  که در سال ۹۸ از محل صندوق توسعه ملی ۳۶ میلیارد تومان بصورت نقدی تعین و تا امروز با تخصیص ۶۵ درصد رشد داشته است.
نقشبندی گفت:میانگین رشد اجرای پروژه های منابع طبیعی و آبخیزداری استان در حوزه آبخیزداری ۸۲ درصد، مراتع و عملیات بیولوژی ۸۵ درصد، جنگل ۱۰۰ درصد، کارداس ۸۲ درصد، ۷۵ درصد مبارزه و آفات، ترویج  ۸۴ درصد، جایگزین سوخت ۱۰۰ درصد و اطلاع رسانی ۷۱ درصد تحقق یافته است.
وی ادامه داد: ۲۷۸ روستا یعنی ۱۹ هزار خانوار که ۵۲ درصدرا به خود اختصاص داده از اقدامات منابع طبیعی شش استان کردستان بهرمند شده اند.
وی اذعان داشت: در راستای مبارزه با قاچاق چوب  نقش مردم، دهیاران و شوراهای اسلامی روستایی در راستای حفظ و حراست از اراضی بسیار مهم و ارزشمند است.  
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان افزود: در سال جاری ۱۱ فقره قاچاق  چوب کشف که بیشترین آمار به شهرستان قروه اختصاص داشته و در راستای کشف زغال چوب نیز ۴ و نیم تن زغال که بیشترین امار ان به سنندج اختصاص دارد کشف شده است.
به گفته نقشبندی با ۱۰۰ هزار اصل نهال امادگی ۱۶۰ هکتار غرس نهال برای سال جاری وجود دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =