علی شریعتی‌مقدم

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع وابسته اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی ایران در خصوص میزان خسارت‌هایی که شیوع کرونا و بسته‌شدن مرزهای کشورهای همسایه به روی ایران به اقتصاد کشور وارد خواهد کرد، گفت: درحال‌حاضر به‌صورت درصد نمی‌توان میزان صدمه‌ای را که کرونا به اقتصاد کشور وارد می‌کند، عنوان کرد، اما شاهدیم که این روزها محدودیت‌های زیادی اعمال شده و سرعت تغییر و تحول و محدودیت‌ها بسیار زیاد است. به همین دلیل امیدواریم طی هفته‌های بعد و حداقل قبل از تعطیلات نوروز مرزها باز شود و مراوداتی داشته باشیم تا تأثیر مثبتی روی اقتصاد ما داشته باشد. 

علی شریعتی‌مقدم در گفت‌وگو با «روستانیوز» اظهارداشت: میزان خسارت‌ها برای هیچ‌کس مشخص نیست و تبدیل کردن این ضرر و زیان به عدد و رقم بسیار کار پیچیده‌ای است؛ به‌خصوص در شرایط فعلی که واحدهای کوچک و متوسط که وابسته صادرات هستند، بیش‌تر از بقیه لطمه می‌خورند.
شریعتی‌مقدم افزود: تا پیش از این کم‌تر سابقه داشت که مرزهای کشورهای همسایه بسته شود و کارها این‌گونه به تعطیلی کشیده شود؛ بااین‌حال امیدواریم به‌زودی مشکلات حل شود.
وی در پایان اظهار داشت: بیش‌ترین تأثیر بسته شدن مرزها بر بخش‌های صادراتی است؛ چون به این ترتیب مبادلات سخت‌تر و پروازها نیز محدودتر شده است؛ بنابراین می‌توان انتظار داشت که بیش‌ترین تأثیر آن بر بخش صادراتی محصولات کشاورزی باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =